יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, קורא לכל מנהלי העבודה בענף להתארגן בהסתדרות כדי להוות כוח משותף במאבקם כנגד תאונות העבודה והעסקת כוח עבודה לא מיומן.

מויאל שלח בשבוע הודעות ליותר מ-8,000 מנהלי העבודה הפזורים ברחבי הארץ. "נגע תאונות העבודה הוא מכת מדינה שפוגעת בנו לא פחות ממגיפת הקורונה", כתב מויאל. "ובמרבית המקרים, כמובן שלא בצדק, מוטלת האחריות על מנהלי העבודה. הם הסובלים העיקריים מאישור העסקתם של עובדים לא מנוסים ולא מיומנים. חלקם כבר ישב במעצר ו'זכה' לכתבי אישום חמורים על עוול לא להם". מאות מנהלי עבודה כבר נענו בחום לקריאתו של מויאל והם גם קוראים לחבריהם לעשות כמותם ולהצטרף  להסתדרות.

מויאל אומר כי הוא פעל בשנתיים האחרונות עם צוות בדיקה שהקים יחד עם מנהלי העבודה, כדי ללמוד ביחד כיצד למנוע את ליקויי הבטיחות באתרי הבנייה השונים. הוא מפרט מה בכוונתו לעשות כדי להילחם בנגע החמור הזה. "אני קורא לכל מנהלי העבודה להצטרף להסתדרות כדי שביחד נהווה כוח משמעותי לשינוי. עלינו לפעול יחד כדי למגר את תאונות העבודה. לפי המצב הנוכחי מנהלי העבודה הם הנושאים באחריות הפלילית והבטיחותית לבד לתאונות אלו. אני מתחייב לפעול איתם ובשמם כדי שהאחריות תוטל על מי שהתרשל ולא עליהם. כמו כן, אני מתחייב לפעול להענקת ביטוח אחריות אישית ופלילית לכל אחד מהם. במקביל אפעל גם לשיפור תנאי העבודה והשכר שלהם. אפעל כדי שמפעילי המנופים, המשאבות, והכלים הכבדים, יהיו כולם בעלי הכשרות ורישיונות כחוק. אפעל גם למנוע הכנסת קבלנים שאינם רשומים לאתרי הבנייה".

מויאל הוציא הודעה נוספת למנהלי העבודה בה אמר כי יש בכוונתנו לערוך עד סוף השנה בחירות לוועד ארצי כללי של מנהלי עבודה בכל המדינה ובכל האתרים, בהתאם לתקנון וועדי העובדים. "אני מודה לכל המאות שכבר הצטרפו לקריאתי. אפעל לדאוג לחלוקת אחריות צודקת בין כל בעלי התפקידים באתרי הבניין כגון: יזם, קבלן, קבלן משנה, מפעילי משאבות וכו'. אני בטוח שהפעילות הזו תפחית משמעותית את תאונות העבודה, כי כל בעל מקצוע, ידע שבמקרה של הזנחה, האחריות תיפול עליו ולא אוטומטית על מנהל העבודה".