אבי ביטון משחק אותה עיראקי
השף אבי ביטון, המגיע מבית טוניסאי, גדל בילדותו סביב חברים עיראקים וחווה לא מעט מהמטבח שלהם. עכשיו , שניה לפני שהוא פותח את הסניף השלישי של סוליקה, הוא החליט לחקור קצת את המטבח העיראקי ולהביא לסוליקה לכמה ימים, שפע של מטעמים מהמטבח העיראקי העשיר שמתברר שלמרות העושר במצרכיבים, הם עובדים לא רע עם הקיץ המהביל שלנו.
מתי? ד'-ו' (1 ליולי עד 3 ליולי)
בתפריט: קובה ג'רישה במילוי בשר / קובה סלק / מעיים ממולאים בבשר, אורז ובהרט / סלונה – תבשיל דגים / טבית – החמין העיראקי, עוף ממולא באורז ותבלינים / ערוק – לביבות בשר וירק ועוד

סוליקה (צילום: אינסטגרם)
סוליקה (צילום: אינסטגרם)


'אל קלחה' - מסורת בת מאה שנים של חומוס חוזרת ליפו
אחמד חט'ב, או זיזו כפי שכולם קוראים לו, הוא בן למשפחה יפואית ותיקה . לסבא, תאופיק דרוויש אל קלחה היתה מסעדת חומוס ביפו עוד בתקופת השלטון הבריטי. ב-48' חלקים מהמשפחה נפוצו לכל עבר ורובם מצאו את מקומם בירדן. עם השנים הבנים והנכדים המשיכו לעסוק באוכל ויש להם רשת מסעדות חומוס מצליחה בירדן תחת השם AL KALHA.
זיזו שהפעיל עד לאחרונה בית קפה מקומי קטן, החליט לחזור למסורת המשפחתית לפתוח את 'אל קלחה' יפו עם תפריט חדש בו מככבת הפאתה - מנת הדגל של המסעדה שהמתכון המדויק שלה הוא אחד הסודות השמורים של המשפחה כבר מאה שנה.
הפאתה היא מנה עתיקה מהמטבח השאמי המבוססת על שילוב של חומוס עם חתיכות לחם רכות, גרגירי חומוס, צנוברים, בשר, יוגורט, חמאה או סמנה. (60 ₪ בתוספת פלאפל ומטבלים/ 40 ₪ לפאתה צמחונית כולל פלאפל ומטבלים)
עוד בתפריט 'אל קלחה': חומוס (24 ₪); מסבחה (24 ₪); חומוס עם פול (24 ₪); קודסייה (24 ₪), פול בגרסת אל קלחה עם ביצת עין מטוגנת בסמנה מעל (28 ₪), חומוס עראיס (45 ₪); חומוס בשר (45 ₪); פלאפל  (10 ₪ ל-3 כדורים) ועוד.
|אל קלחה. דרך שלמה 3, יפו. טלפון: 077-701-0240 שעות פתיחה: כל השבוע 09:00-18:00
אל קלחה (צילום: קארינה גנץ)
אל קלחה (צילום: קארינה גנץ)

עדן דוד בארוחת טעימות ים תיכונית בשיתוף יקב רמת הגולן
אחרי שהגיעה לגמר של משחקי השף, עדן דוד שנחשבת להבטחה בעולם הקולינריה מביאה את ניסיונה העשיר לארוחת טעימות חד פעמית.  ב-30.6  עדן תציע ארוחת טעימות המכילה 7 מנות ים תיכוניות לצד סדרת יינות ירדן היוקרתית של יקב רמת הגולן
בין המנות שיוגשו :ביס כרובית - טארטלט בצק פריך, קרם כרובית, שברי מקדמיה, פרמזן וטרגון. / קרוקט כרישה  - קרוקט כרישה עם איולי עשבים לימוני ופפריקה מעושנת. / טאקו תירס לבן -  טאקו תירס לבן עם בשר אונטריב מפורק בתבשיל עגבניות, גוואקמולי, חלפניו כבוש ופיקו דה גיו. / משמש של קיץ –נוזל משמש עם תמרינדי, קוביות דג, גבינת שמנת ורוזמרין מטוגן.
-30.6 במנור 9 תל אביב | מחיר : 390 ₪ לאדם
| להזמנת מקומות : Edeneat.com \ דרך עמוד האינסטגרם של עדן

עדן דוד (צילום: אביב שוקרי)
עדן דוד (צילום: אביב שוקרי)

בית אוכל חדש בשוק מחנה יהודה של השף רונן דברת בלוך
השף רונן דברת בלוך חוזר אחרי תקופת גלות ארוכה בת למעלה מעשור ופותח, בשוק מחנה יהודה הירושלמי את "דיאלנה"- בית אוכל המציע  מנות מהמטבח הצפון אפריקאי . אחרי שהיה מזוהה עם מטבח שף מוקפד, בדיאלנה- "שלנו" במרוקאית- חוזר דברת בלוך למקורות ומחבר בין זיכרונות ילדותו ואמירותיו הקולינאריות כשף.
בדיאלנה יציעו שש מנות שיתחלפו מדי שבוע ויוגשו אך ורק בפרנה:  
עופות שלמים שנצלו בטאבון במרינדה 24 שעות משולבים בכרישה שום ירוק ופלפל חריף 45 ₪
תבשיל שמזכיר את סבתא רשליקה -בשר לוקוס על הסכין, כוסברה, אריסה, שום קצוץ דק 45 ₪
נתחי לחי עגל שבושלו 5 שעות לפני שנכנסו לרוטב סמיך שלציר בקר, גרגירי חומוס וארטישוק 49 ₪
אסאדו עצם במעשנה שפורק ובושל בציר בקר ונגיעות חריפות 49 ₪
שקדי עגל נימוחים ולבבות בקר שנצלו על אש גלויה ובושלו אט אט 69 ₪
לצד כל המנות, יוגשו סלטים שמיוצרים במקום,  כמו כן יציעו  צייסר ערק עלית 10 ₪ בלבד.
א- שישי 11:30 עד אחרון הסועדים,  מוצ"ש חצי שעה אחרי יציאת שבת עד אחרון הסועדים
|דיאלנה אגריפס 127 ירושלים טלפון: 050-9001074

דיאלינא (צילום: נועם פריסמן)
דיאלינא (צילום: נועם פריסמן)

יקב הרי גליל בשיתוף פעולה ראשון עם רשת פסטה בסטה
יקב הרי גליל חובר לרשת פסטה בסטה ויחד השניים מציעים ערכות פסטה מפנקות להכנה ביתית.
הערכות הינן בהרכבה אישית ומכילות את כל מה שדרוש להכנת מנת הפסטה המושלמת לפי טעמו האישי של הלקוח.
ניתן לבחור מבין המבחר העשיר של הפסטות אותן מציעה הרשת או לשדרג למנת רביולי או ניוקי. לצד הפסטות קיים מגוון של רטבים טריים כגון: פסטו, ארבע גבינות, ארביאטה, רוזה ועוד.  לשדרוג המנה מומלץ להוסיף מוצרי מזווה כמו למשל פרמז'ן גראנה פדנו אמיתי, ארטישוק רומאי, זיתי קלמטה, שמן זית ושום קונפי.  למארזים נבחר בקפידה קברנה סוביניון בבקבוק זוגי (375 מ"ל) של יקב הרי גליל לחוויה זוגית מושלמת.
מחיר הערכה: החל מ-81 ₪ בהתאם לתכולה
| ניתן להזמין / לאסוף את הערכה בסניפי הרשת, בטלפון 1700-555-560 

פסטה בסטה (צילום: דור שרון)
פסטה בסטה (צילום: דור שרון)

HARVEY'S – מעשנת העץ הירושלמית בתפריט חדש
לרגל הקיץ החליט שף חיים (הרווי) סנדלר, לרענן את התפריט של מסעדת HARVEY'S מעשנת העץ הראשונה והיחידה באזור ירושלים עם  מגוון  מנות חדשות בשריות וצמחוניות.
התפריט החדש לקיץ 2020 מציע מגוון מנות פתיחה מיוחדות ביניהן מגדל חציל בלאדי, טאקוס צלעות, טקסס ברביקיו נאצ'וס, מגוון סלטים, פופקורן צ'יקן ועוד. החידוש האחרון במנות העיקריות בתפריט: סינטה 4 שעות בעישון עץ היקורי, חזה עוף מעושן והמבורגר של ג'ו ג'ו לצד פלטות בשרים מעושנים בין 12 ל-18 שעות בהרכבה אישית, מבחר סנדויצ'ים עם בשרים שונים, שורט ריבס, ספר ריבס כבש, שאטו בריאן, מדליוני פילה בקר, סטייק אנטריקוט ועוד.
כשר למהדרין.
| בן שטח 7, ירושלים 02-6246444  שעות פתיחה:   יום א'-ה' 12:00-23:00 יום שבת: מצאת השבת-23:00

הרוויס (צילום: אנדרו מלקובסקי)
הרוויס (צילום: אנדרו מלקובסקי)

השואורום בייקהאוס מציגה קולקציית בננה פודינג ל 4th of July
השואורום בייקהאוס המושחת משיק לקראת חגיגות ה-4.7 האמריקאיות - קולקציית בננה פודינג מיוחדת. בננה פודינג הוא קינוח אמריקאי שמורכב משכבות של בננות טריות, קרם וניל עשיר, וופל בלגי ותוספות שונות.
בקולקציה החדשה תמצאו טעמים כמו לוטוס, אוריאו, רד וולווט ועוד... ובנוסף ניתן לרכוש את המוצרים המוכרים של השואורום- עוגיות במבחר טעמים, דונאטס, קרואונטס ואת הקינמון באן.
קולקציית הבננה פודינג תהיה זמינה בכל הסניפים וגם באתר השואורום למשלוחים החל מה29 לחודש בעלות של 18 ש"ח
|מלכי ישראל 11 תל אביב / פנקס 3 תל אביב, טלפון- 054-7355325 בית לחם 3 תל אביב, טלפון- 03-7721188

'רטרו בר' בפסטיבל פנקיקיים לכבוד ה-4/7
ברשת המסעדות רטרו פנקייק בר יחגגו את יום העצמאות האמריקאי (שבת, 4 ביולי) במחווה לרוק אנד רול אמריקאי קלאסי עם מוזיקה, אלכוהול ותפריט פנקייקים שלא נגמר.
בהשראת  אלביס פרסלי, יצר דין שוורץ, שף הרשת והבעלים, את "הסנדביץ של אלביס" - שני פנקייקים עם חמאת בוטנים, בננות מקורמלות, בייקון צלוי, גלידת בננות ודבש (30 ₪).
בנוסף, ישיקו ב'רטרו בר' מסלול פנקייקים אתגרי בהרכבה עצמית: מתחילים: 2  פנקייקים+2 תוספות לבחירה ב 40 ₪ מתקדמים: 3 פנקייקים + 3 תוספות לבחירה ב 60 ₪ אלופים: 4 פנקייקים + 4 תוספות לבחירה ב 80 ₪
מבחר התוספות: סירופ מייפל, סירופ שוקולד, קרם נוטלה, קרם עוגיות אוריאו, קרם פררו רושה, מקופלת, פניני שוקולד, כדור גלידה, תפו"ע מקורמלים, בננות מקורמלות, מיני מרשמלו ועוד. מותנה בהזמנת מנה עיקרית/ מינימום 50 ₪ לסועד שאינו במסלול.
|רחוב התע"ש 24 (אזור התעשייה), כפר סבא   // רח' אליעזר מזל 11, ראשון לציון

רטרו בר (צילום: יח''צ)
רטרו בר (צילום: יח''צ)