בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לפרסום לבקשת הפרקליטות את הכרעת הדין נגד שני צעירים - בני דודים מכפר מנדא, שגרמו לתאונת דרכים קטלנית בעת שניסו לברוח מניידת משטרה בסמוך לצומת המוביל, בחודש יולי 19. הנאשמים הודו והורשעו בעבירות של המתה בקלות דעת של המנוחה, אידה קרמר ז"ל (23) מקרית ביאליק, הפקרה ועבירות נוספות, מאחר ונאשם 2 קטין התיק התנהל בדלתיים סגורות, ורק כעת התיר ביהמ"ש לפרסם את כתב האישום המתוקן והכרעת הדין ללא כל פרט מזהה של הנאשמים.   

ביום 11/8/19 הגישה הפרקליטות לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום כנגד שני הנאשמים (בגיר וקטין) המייחס להם עבירות שונות, לרבות המתה בקלות דעת, שממנו עולה כי ביום 18/7/19 החל משעה 23:20 ועד לשעה 04:45 שהו הנאשמים בפאב "הצריף 69", בקרית-חיים ושתו משקאות אלכוהוליים.

לאחר הבילוי בפאב, נפגשו הנאשמים עם חבריהם ביער קרית-אתא, בהמשך יצר נאשם קשר טלפוני עם המנוחה ונסע כעבור מספר דקות על אף ששתה מהיער לנשר שם פגש את המנוחה וחזרו יחד ליער. עוד עולה כי במהלך שהייתם ביער המשכו בני החבורה לצרוך משקאות משכרים ובסביבות השעה 08:40 ביקשה המנוחה מנאשם 1 שיסיע אותה לביתה.

זמן קצר לאחר מכן, הנאשמים ביחד עם המנוחה נכנסו לרכב, כאשר הנאשם 2 (הקטין) התיישב במושב ההגה, זאת על אף שאין לו רישיון לנהוג ברכב, ובהסכמת נאשם 1 (בעל הרכב) שידע שאינו מורשה לנהיגה ברכב. בעודם נוסעים הבחינו הנאשמים בשוטרים שמורים להם לעצור בצד הדרך. הקטין נענה להוראות השוטרים ועצר את הרכב בצד הדרך, אך כעבור זמן, החלו הנאשמים בנסיעה מהירה וברחו מהמקום.

במהלך הנסיעה המופרזת וניסיון הבריחה מניידת המשטרה ובהגיעם סמוך לצומת המוביל, עקפו מימין שיירה של רכבים, בפנייתם ימינה אשר מיועדת לפנייה לאלון הגליל, במהירות בלתי סבירה עלו על אי תנועה ומעוצמת ההתנגשות, הרכב התרומם באוויר והתהפך לתוך שדה סמוך. מותה של המנוחה נקבע במקום. מס שניות לאחר התאונה, וביודעם כי המנוחה נפגעה ברחו מהמקום.