שבועיים וחצי אחרי שנעצר בחשד לרצח אישתו ההרה, רואן אל כתנאני, מרהט, מאז הוארך מעצרו מעת לעת בבית המשפט, החליטו המשטרה בעצה אחת עם הפרקליטות להורות על שחרורם של הבעל ובן דודו רופא השיניים שנחשד בסיוע לאחר הרצח ושיבוש ראייה. מה שהוביל להחלטה על שחרורם של השניים היא חוות דעת של המכון לרפואה משפטית שלא קבעה חד משמעית את נסיבות המוות למעט העובדה שאל כתנאני נחבלה בראשה בעקבות נפילה.

עתה נותרו נסיבות האירוע המצער הזה עלומות ובלתי פתורות ובדרמה הזאת הבעל כאמור הצליח הבעל להשתחרר לחופשי ולהשאיר את פרקליטו עו"ד צבי אבנון שימתח ביקורת על התנהלות המשטרה בפרשה.

בהודעת המשטרה נמסר אגב כי "בתאריך 12.6.20 סמוך לשעה 01:30 התקבל במשטרת ישראל דיווח ממד"א אודות אישה הרה תושבת רהט שנזקקה לטיפול רפואי עקב חבלת ראש משמעותית ופונתה לבית החולים, מאוחר יותר נמסר על מותה". 

רואן אל כתאני ואביה (צילום: באדיבות המשפחה)
רואן אל כתאני ואביה (צילום: באדיבות המשפחה)

לטענת המשטרה אל דירת בני הזוג הגיע כוח משטרה וכן מעבדה ניידת לזיהוי פלילי שאספה ממצאים: "שוטרי משטרת ישראל עכבו מס' בני משפחה לתשאול וברור נסיבות האירוע, הבעל כבן 32 עוכב לחקירה ומאוחר יותר הוחלט על מעצרו לצורך המשך חקירתו. במקביל לתקופת מעצרו הוחלט על מעצר חשוד נוסף תושב רהט ומעצרם של השניים הוארך מעת לעת והכל במטרה להגיע לחקר האמת של האירוע המצער" נטען על ידי המשטרה. שהוסיפה כי . "בתקופת מעצרם של השניים ביצעה משטרת ישראל פעולות חקירה רבות ומורכבות לחקר האמת ובמהלך דיוני המעצר הוצגו הראיות שנאספו בתיק לבית המשפט אשר מצא כי יש מקום להשאיר החשודים במעצר מעת לעת ולהמשך חקירה וביצוע פעולות חקירה רבות אשר נדרשו להבנת האירוע." 

אלא, שעתה לנוכח קבלת חוות הדעת המשפטית שאינה חד משמעית, מציינת המשטרה . "*לאור המצב הראיתי שנאסף עד כה ולאחר התייעצות עם הפרקליטות נמצא כי אין מקום להמשיך ולהחזיק את החשודים במעצר להמשך חקירת נסיבות מות המנוחה. החשודים שוחררו היום ממעצר בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.". 

במשטרה הוסיפו וצינו. "משטרת ישראל חתרה לחקר האמת החל מרגע קבלת האירוע וביצעה פעולות רבות תחת עינו הפקוחה של בית המשפט וזאת כחלק מנורמות ערכיות ומוסריות בחתירה לחקר האמת באירוע מותו של אדם בנסיבות מעלות חשד".

עו"ד צבי אבנון, פרקליטו של החשוד: "הבחור נעצר בחשד לרצח רעייתו. מלכתחילה טענו שלא היה רצח ולא היה דבר וחצי דבר. מדובר באירוע עצוב שבו החליקה ונפגעה בראשה כתוצאה מהאירוע המצער הזה היא מצאה את מותה. גם העובר שהיה בבטנה לצערינו נפטר. משטרת ישראל החליטה שמדובר ברצח ובשלב מסוים המשטרה החליטה לשנות את החשד להמתה בקלות דעת לאחר שהבינה שהדרך להוכיח את עמדתה רחוקה מהמציאות. המשטרה הציגה לכאורה שהיה אירוע אלים בין השניים וכתוצאה ממנו החליקה ונפגעה. טענו שגם זה לא היה ולא נברא שכן מדובר במי שאוהב את רעייתו והם חיו יחד שנים רבות. בסופו של דבר לאחר בדיקה של המכון לרפואה משפטית כשביקשנו להמתין לחוות לא ניתנה שום ראיה ולא נמצא שום הוכחה לכך שמרשי היה מעורב בגרימת מותה".

עוד הוסיף הפרקליט: "היום הוחלט לשחררו בהסכמה ללא תנאי למעט הרחקה מרהט כדי למנוע התלהטות היצרים. החשוד יכול להסתובב חופשי בכל הארץ ללא שום מגבלה אחרי שנעצר לתקופה של כשבועיים וחצי מיותרים. הבחור השתחרר  תוך כדי מעצר וללא תנאי הגבלה מה שמצביע על מצב החקירה בעניינו. עצוב שמשטרת ישראל לא הבינה את זה ולא אפשרה לו לצאת לעבודה לא אפשרה לו לטפל בשלושת ילדיהם שנכון להיום מטופלים על ידי הוריו של עלאא. למעשה היום גם המשטרה וגם הפרקליטות שהיתה בסוד העניין הבינו שאין לו יד ורגל במותה והמשפחה הינה משפחה אבלה".