רשויות הבריאות באיטליה, אחת המדינות שחטפו את המכה החזקה ביותר מנגיף הקורונה, דיווחו היום (שני) על 174 מקרים חדשים בלבד של הדבקות בווירוס, ו-22 מקרי מוות חדשים במדינה. מדובר בחלק ממגמה שנמשכת במדינה במשך ארבעה חודשים, המצביעה על ירידה משמעותית בתחלואה בארץ המגף.

כמו כן, עד עכשיו אובחנו באיטליה כ-240,310 חולים מאומתים בנגיף הקורונה ודווח שם על 34,738 קורבנות, מה שעושה אותה למדינה מספר תשע בעולם במספר החולים והמתים מהמחלה, והמדינה הרביעית באירופה בנתוני התחלואה.

אוכלוסייתה של איטליה משוערת ביותר מ-60 מיליון בני אדם, יותר מפי שש מאשר בישראל, שדיווחה על 432 נדבקים מחצות, בעדכון החולים האחרון של משרד הבריאות.

קורונה באיטליה: אישה מניחה את דגל איטליה עם הכיתוב:
קורונה באיטליה: אישה מניחה את דגל איטליה עם הכיתוב:

כזכור, במהלך שיאה של התפשטות הנגיף באירטליה, הרשויות במדינה הודיעו על הטלת סגר נרחב על 11 מחוזות ברחבי המדינה. בסגר נכללים אתרי סקי, אתרי תרבות, מרכזי קניות, בתי ספר וכן הלאה. כמו כן, הממשל האיטלקי הורה שלא להכנס או לצאת מהאזור למעט במקרים חריגים.

לאחר ההחרפה הרצופה של המצב במדינה, מסוף חודש פברואר ועד סוף חודש אפריל, מערכת הבריאות האיטלקית הצליחה להתאושש ולבצע מערך בדיקות גדול ומקיף יותר שסייע בהקטנת התחלואה.