"מישהו מחפש עיתונאית יד שנייה?": העיתונאית הוותיקה טלי מורנו עדכנה הערב (שני) את עוקביה בחשבון הטוויטר שלה כי פוטרה מחדשות ערוץ 13. "מי שמחפש עיתונאית יד שנייה עם ותק של שני עשורים במקצוע והתמחות בהגשה, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש", כתבה מורנו. 

מורנו יצאה לחופשת לידה בחודש ינואר האחרון, לאחר הולדת בתה השלישית והמשותפת למגיש התכנית "ארץ נהדרת", איל קיציס. לשניים שני ילדים קודמים בני 4 ו-7. היום כאמור נודע כי העיתונאית לא תשוב למקום עבודתה עם סיום חופשת הלידה. 

כזכור, בתקופה האחרונה האווירה במערכת החדשות של הערוץ מתוחה במיוחד, על רקע סכסוכי עבודה בין הנהלת הערוץ לעובדים ולעיתונאים. בשבוע שעבר כ-200 מעובדי חדשות 13 הצביעו פה אחד בעד המתווה שגיבש ועד העובדים בסכסוך עם "רשת", לפיו הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושאים שבמחלוקת עד יום חמישי הקרוב, 25.6, ואם עד אז לא יושגו הסכמות - תפרוץ בחברה שביתה כללית, לראשונה בתולדותיה, כולל המהדורה המרכזית.

בדיון התבשרו העובדים כי על פי התכנית של ״רשת״, מספר המפוטרים המעודכן עומד כיום על 105 (כ-33%),  מכל מחלקות החברה ובכל רמות השכר והוותק. התכנית כוללת את הורדת כל רצועות האקטואליה שמפיקה ״חדשות 13״, למעט המהדורה המרכזית (שתתקצר משמעותית) ומבזקים המשולבים בתכנית הבוקר. על פי ההסכם הקיבוצי, בעוד שבועיים תסתיים תקופת החסינות שבלמה עד כה את נסיונות הפיטורים, והחברה תוכל לשלוח מכתבי זימון לשימועים.