חיים אתגר, בהישג טלוויזיוני נדיר, מצליח להביא חשיפה ראשונה לחייהם הפרטיים של משפחת רפאלי, שנמנעו עד היום מלשתף פעולה עם כל גוף תקשורת המפרסם תוכן על חייהם האישיים. כשהפעם בפרונט לא אמא ציפי שתופסת כותרות בשנים האחרונות וגם לא הבת הטופ מודל בר רפאלי שעושה מזה קריירה ענפה, אלא אב המשפחה רפי רפאלי והבן דור שמבין כל בני המשפחה, נשמרו עד היום הרחק הרחק מעדשת המצלמה, והאמת שאותי לפחות סיקרנו יותר מכולם.

מי שעוקב מקרוב אחר עבודותיו של אתגר במרוצת השנים, הרים אמש גבה. עד לא מזמן הוא היה הצ'ילבה המושבעת של משפחת רפאלי, ויש שטענו שהוא רודף את משפחת המלוכה. אתגר היה זה שסיקר בעבר את הצדדים הפחות מחמיאים של המשפחה ובמיוחד התמקד באב הבית ובהרשעותיו הקודמות באיומים ובעיסוקיו. בתמורה הוא חטף תביעה מרפי והצדדים ניהלו סוג של מלחמה עקובת דם מאחורי הקלעים.

מפתיע בעיקר היה לראות שרפי, שעשה עליי אמש רושם נהדר, בחר לשתף פעולה עם מי שעד לא מזמן נחשב טאבו במשפחה. אני אסיק מכך שמשפחת רפאלי יודעת לסלוח, לשכוח ולפתוח דף חדש. כן, גם הם אנושיים. ואילו אתגר הוא עיתונאי נקי כפיים שפועל מבלי אף מניע אישי, ומפרסם תוכן עיתונאי טוב.  

אמש בחרו רפי ודור לחשוף בפומבי את הסיוט וההתעללות הבלתי פוסקת שעוברת המשפחה למרות שכלפי חוץ הצליחו לשדר עסקים כרגיל. המצקצקים למיניהם יקפצו וילינו דווקא על עיתוי הכתבה ששודרה שבועות ספורים לפני שציפי רפאלי צפויה להתחיל לרצות את עונשה. יש שיגידו כי הדיון שצפוי להתקיים בקרוב בנוגע לעסקת הטיעון עשוי להיות מושפע מהסרט המצולם שמציג את הטלטלות הקשות שחווה המשפחה, בין היתר כדי לעורר אמפטיה ורחמים כלפי משפחה גם בדעת הקהל. הנשמות הטובות יטענו כי מדובר בספין מתואם של המשפחה בכדי להסית את הדיון מריצוי עונשה של ציפי לפרשת ההתעללות שהם חוו. אני כבר רואה את התגובות המרושעות של אותם מטקבקים שידם קלה על המקלדת, שיטענו כי אחרי סיפור העלמות המס של בר ואמה שבהן הואשמו, אין לרחם על המשפחה שעברה הטרדות קשות על ידי אבידן גוב ואביו מאיר. אני משערת שיהיו אף כאלה שיכתבו שבני משפחת רפאלי הם עבריינים בעצמם, והפתגם 'הגונב מגנב פטור' יככב בראש רשימת התגובות המפרגנות.

אומרים שהעם שלנו הוא רחמן. נכון, הוא רחמן כלפי אנשים שנמצאים במצוקה כלכלית קשה, והוא אפילו יהיה מוכן לתרום מכספו על מנת לעזור להם. אולם בצד אותם רחמנים, קיים גם אותו חתך של אנשים שלא מפרגן, שהקנאה מעבירה אותו על דעתו, והוא אורב למצליחנים עשירים ומפורסמים ומחכה לרגע בו יוכל לצפות בנפילתם ולשמוח לאידם. כך קרה לציפי רפאלי ובתה שעברו לינץ' ציבורי אחרי שפורסמה פרשת העלמות המס. לכן, אין לי כמעט ספק, שאחרי התוכנית אמש, שמגוללת בפנינו סיפור הטרדות קשה, כשמשפחת רפאלי היא הקורבן, יהיו מעט תגובות סימפטיות, אבל הרבה תגובות נאצה של "מגיע להם למשפחה תאבת הבצע הזאת, שהונו את רשויות המס וגנבו מהמדינה מיליוני שקלים".

בדיוק על הטיעון הזה רכבו שני גיבורי הפרשה שרימו לכאורה את המשפחה, וניסו לשכנע בצורה בוטה ואגרסיבית שהפושעים האמיתיים הם בני משפחת רפאלי. כי עובדה שהאמא הולכת לכלא, ושמאז ומעולם המשפחה עבדה על כל המדינה, כמו שחיתנה את בר בצעירותה "עם זקן" על מנת להשתמט משירות בצה"ל, ושבכלל, רפי רפאלי הוא בריון שכבר הואשם בעבר בהתנהגות אלימה. הם אפילו הכניסו לתוך כל הסמטוחה הזאת את דיקפריו, ואיימו לספר לו איזה אנשים נוראיים הם המשפחה שכמעט התחתן לתוכה. אמא'לה, איזה פחד. באמת מעניין מה היה קורה אילו דיקפריו היה יודע על כל זה?

כמובן שהאוזניים שלי צלצלו מכל ההאשמות של אבידן הבן, שאין להן שום קשר לכלום, כי מה עניין מחט לתחת. גם אם משפחת רפאלי פשעה לכאורה, זה נותן למישהו גושפנקא חוקית להציק ולפגוע בה? ולא סתם להציק, אלא להפיץ פלאיירים בכל המתחם היוקרתי ששם שכרו השניים את הדירה של רפאלי, עם תוכן משמיץ ומשפיל על כל המשפחה.

עם הזמן, ההתקפה שודרגה והפכה לאיומים, עד כדי כך, שרפי פחד שיאונה רע לבר ולשלושת ילדיה ועל כן החליט לדרוש צו הרחקה. אם תהיתם מדוע עד היום בר רפאלי בחרה שלא לחשוף בפומבי את ילדיה, הנה התשובה: הטופ מודל חששה לחייהם, לאור האיומים שזכו לקבל מאותם צמד עבריינים. 

אבידן הבן אפילו איים על אתגר, שלא נרתע לרגע, ועל זה מגיע לו ביג ביג לייק שנהג בגבורה. אני במקומו הייתי דורשת תוספת סיכון בתלוש המשכורת. משפחת רפאלי עוברת ימים לא קלים בגלל פרשת המסים, ועכשיו גם נחשפנו לסיפור הנוכלים שהאכילו את המשפחה מרורים לאורך תקופה. אז בחייאת, לא שופטים אדם בשעת צערו וקצת חמלה לא הרגה אף אחד. 

ועוד דבר: הקפידו לבדוק היטב מי האנשים להם אתם משכירים את דירתכם ומה הרקע הכלכלי שלהם. אל תחשבו שאנחנו מדינת חוק, ויש למי להתלונן ויש מי ששומר עלינו, כי כמו שהייתה אומרת סבתא שלי "החוק הוא שמוק".