הסרט הישראלי "יוסי וג'אגר" משנת 2002 נבחר לאחד מעשרת סרטי הלהט"ב הטובים בכל הזמנים. כוכב הסרט, אוהד קנולר, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בנושא.

שמעת את הידיעה הקטנה הזאת ששמעתי פה ושם באיזה מבזק חדשות?
כן שמעתי, זה היה סרט היסטורי כמתבקש.

יש לך הסבר למה הסרט הוותיק הזה עדיין נתפס כחשוב כל כך?
קודם כל אני חושב שהוא פשוט סרט טוב. ההגדרה היא לא חשובים היא אלא טובים, הוא פשוט סרט טוב והוא גם סרט שאחרי זה היווה השראה לסרטים להט"ביים אחרים. מעבר לזה אני חושב שגם יש בו משהו שבארה"ב גם היום אני חושב ש...לא יודע אם טאבו, אבל כששני חיילים גברים מנהלים ביניהם מערכת יחסים, קודם כל ארה"ב הייתה הרבה אחרי הצבא הישראלי בעניין הזה של אפשר לגייס הומוסקסואליים לצבא.

כן, וזה עלה עוד פעם עכשיו עם טראמפ, כל זה, זה לא יורד מסדר היום. אני רק רוצה לציין עוד דבר עליך, שזכית בפרס השחקן בפסטיבל טרייבקה שהוא אחד הפסטיבלים לקולנוע החשובים, טרייבקה בניו יורק והוא אחד החשובים בעולם שזה כבוד גדול. אוהד, מה אתה עושה בימים אלה בתיאטרון גבעתיי, כשאנחנו במצב כמו שאנחנו?
תקופה לא פשוטה, עם זאת גם פתחנו תערוכה יפה וחשובה בתיאטרון, שמשתתפים בה עשרות אמנים ומתעסקת בנושא של החלל הריק ומתעסקת בכל הריקות של החללים בעיקר במוסדות תרבות עניינו אותנו אבל לא רק, הרבה מאוד עסקים נסגרו וחללים זה דבר גם שיכול להיות פנימי בהמון מובנים. חוץ מזה יש לנו סדרה מאוד נחמדה של מופעי רוק שנקראת תו סגול על שם התו הסגול, ופתח אותה ערן צור בהופעה מדהימה במוצ"ש האחרון, וגם במוצ"ש יש לנו הופעות נוספות, יהלי סובול במוצ"ש הקרוב ואחרי זה קורין אלאל וחמי רודנר.

הניחו לך מקטע הפוליטי, אוהד? נרגענו?  
תראי, ימנים מניחים לי על הקטע הפוליטי, לשמאלנים זה יותר קשה. אבל קודם כל אני לא מרגיש שמתעסקים בזה יותר מדי.

עכשיו לא.
כן, עכשיו בכלל זה לא מעניין אף אחד, כמו שאוהבים להגיד אין ימין ואין שמאל.

חוזר איתך לסרט. אתה עדיין מקבל תגובות מאנשים, אנשים בחוץ לארץ עדיין מזהים אותך, מדברים איתך על הסרט?
מזהים אותי ברחוב זה מוגזם להגיד, פה ושם כותבים לי בפייסבוק, במאים שפגשתי במהלך השנים. לפני שנתיים צילמתי סרט אמריקני בארגנטינה, ומסתבר, לא ידעתי את זה לפני, שהבמאי היה אחד השופטים בטרייבקה והוא מכיר טוב מאוד את העבודה שלי, אז זה היה מרגש.

וכשקראת את התסריט לפני המון שנים, הבנת איזה השפעה תהיה לסרט הזה, כמה הוא יצליח?
לא, אבל הבנתי שהוא סרט מצוין. זאת אומרת, הסרט היה מצוין וזה היה מאוד ברור. בדיוק סיימתי ללמוד בניסן נתיב בבית ספר למשחק, כך שלקבל תפקיד ראשי זה היה מעל ומעבר לכל פסגת שאיפות שהייתה לי באותו רגע.

בעצם הסרט גילה אותך, לא? בהרבה מובנים.
כן, אם נאמר שהייתי עושה היום את הדמות שעשיתי בתור נער, כן.

הוא באמת סרט מצוין, אין מה להגיד.
הוא מצוין והוא גם מחזיק מעמד יפה מאוד במהלך השנים. מפעם לפעם אני רואה מתוכו סצנות. אני יכול להגיד על דברים אחרים שלי שלתחושתי הם התיישנו, זה מן סרט כזה שעדיין מחזיק.