בעקבות דרישת הממשלה: לאחר דיון ממושך אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלשית את הצעת החוק הקובעת הסדר זמני למשך כשלושה שבועות, המסמיך באופן מוגבל את השב"כ לבצע איכון סלולרי לאזרחים החשודים כי נחשפו או נדבקו לנגיף הקורונה. 53 ח"כים תמכו לעומת 38 שהתנגדו. הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה בשבוע שעבר.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צביקה האוזר הציג את ההצעה ואמר: "לצערי על פי התרשמות הוועדה, אין עדיין חלופה אזרחית בשלה שמסוגלת לתת מענה ברמת יעילות, כפי שאותו כלי איכון נותן. אני סבור שאותו כלי השב"כ הוא כלי העזר היחידי הקיים כיום שמסייע לחקירות האפידמיולוגיות, וזה כלי שצריך להעמיד לעזרה לעזרת ולרשות משרד הבריאות באופן מידי לאור העלייה המשמעותית בהיקף הנדבקים במדינת ישראל. מה שעומד לנגד עינינו בראש ובראשונה ובלי קשר לדעות ותפיסות פוליטיות, הוא עיקרון של שמירת חיי אדם ומניעת המשך הפגיעה במשקי הבית. אם לא נגדע ונעצור את שרשרת ההדבקות, האפשרות החלופית שעומדת היא שוב הטלת סגרים ומגבלות, שגוררות פגיעה אנושה בכל אותם מאות אלפי אנשים שלא יוכלו לעמוד שנית בגזירה מסוג זה".

ח"כ משה בוגי יעלון: "כאשר מתמודדים עם משבר, הדבר החשוב ביותר הוא אמון הציבור בהנהגתו. נתניהו זיהם את ניהול משבר הקורונה בשיקולים פוליטיים, ואת התוצאות כולנו ראינו, בתי האבות,  ריבוי המתים ומשבר כלכלי חריף, שאיתו עוד נתמודד זמן רב. מי שחושב שאיכוני השב"כ יכסו על המחדלים, טועה ומטעה. תרבות השקר מדאיגה אותי יותר מכל. תרבות השקר היא בעיה קיומית".

ח"כ אלי אבידר: "מסעו של החוק להכנסת השב"כ לטלפונים שלנו החל כמסע גניבה באישון לילה בתחילה לה כתקנה לשעת חירום בעוד הכנסת טרם החלה בעבודתה. מיומה הראשון של התקנה התנגדתי לה התנגדות מוחלטת שכן הבנתי את הסכנה שיש בה לחירות האזרחים. טכנולוגיית השב"כ נועדה לסייע לשב"כ לשמור על ביטחוננו בפני טרור ובשום פנים ואופן לא כנגד חולים או משברים אחרים בחברה.  כי רק חברות דיקטטוריות משתמשות בכל הכלים שעומדים לרשותם כדי להשליט חוק סדר ציות ועבדות ואנחנו לא רוצים להיות כאלה למרות שנתניהו מאוד היה רוצה".

ח"כ ניצן הורוביץ: "משבר הקורונה הוא לא מסוג הסכנות שעונות למבחן המחמיר שנקבע. הממשלה מאפשרת למשק להמשיך ולתפקד חרף סכנות המגפה, מדובר במגיפה שהיא לא זמנית ולא חולפת, היא דורשת היערכות ארוכת טווח וקיום שגרת חיים לצד המגפה מגפה לאורך זמן, ויש פתרונות רבים וחלופיים לצמצם את מהירות התפשטותה. והראייה היא שאף מדינה דמוקרטית אחרת כולל כאלה שאצלם הקורונה הרבה יותר מתפשטת מאצלנו ואצלם יש עשרות אלפים של מתים לא מפעילה את שירות הביטחון שלה לצורך הזה".

ח"כ איימן עודה: "ברוכים הבאים לרשימת המעקב של שב של השב"כ. מהרשימה הזאת לא תוכלו לשלוח הסר. למרות שכל המידע בסולר סוללה הרי שלכם יהיה חשוף למשטרה הסודית והמפעילים שלה שלה הם עדיין שם יהיו מנותקים מהמציאות. האמת היא שככל שלוקחים מאתנו את זכויות הפרט והממשלה נהיה יותר דרקונית המגפה רק מתחזקת. הממשלה איבדה את השליטה על המגיפה כי היא בעיקר מתעסקת באיך לשלוט בנו".