חברת monday.com, שפתחה מערכת הפעלה לארגונים (Work OS), השיקה את monday Apps, פלטפורמת בניית יישומים עסקיים, לשימוש מסחרי, שבחודשים האחרונים פעלה כגרסת בטא. 

מערכת ההפעלה של מאנדיי מאפשרת לארגונים לנהל את האופרציה השוטפת של העסק בצורה שקופה וחכמה, עם דגש על אוטומציה לתהליכים עסקיים וניהול צוותים ופרויקטים. זו המערכת  הראשונה, עבור ארגונים, שמאפשרת למפתחים בניית אפליקציות המותאמות לצורכי הארגון, על גבי הפלטפורמה עצמה.

בתגובה למשוב של המשתמשים וכדי לשפר את מערכת ההפעלה של עבודה עם אפליקציות חדשות שיוכלו לתמוך טוב יותר בעבודה מהבית, המפתחים של מאנדיי יצרו בחודש מרץ את 20 האפליקציות הראשונות על הפלטפורמה, תוך יומיים בלבד. האפליקציות כללו מרחב לעבודה שיתופית, כלי למדידת ביצועי ומשך תהליכי עבודה צוותים, דרך קלה להציג באופן ויזואלי את זמינות הצוות שלכם כדי שתראו מי עובד מהבית ועוד.

"השקת monday Apps מאפשרת את קיומם של כל סוגי התהליכים העסקיים על גבי מאנדיי", הסביר רועי מן, מייסד-שותף ומנכ"ל מאנדיי, "כמפתח, זה היה החלום שלנו. לאפשר למפתחים תהליך בניה פשוט של יישומים חדשים ובמקביל, להעצים את המשתמשים שמהיום יודעים שבאפשרותם להוסיף כל אינטגרציה ופונקציה נוספת הנדרשת לעבודתם תוך שעות ספורות״

כחלק מהשקת monday Apps, קיימה מאנדיי האקתון עם קבוצה של לקוחות ושותפים נבחרים לניסיון הפלטפורמה. הצוותים התמקדו בבניית יישומים המשפרים את זרימת העבודה שלהם, יוצרים דיגיטציה של תהליכים קיימים ומגדילים פרודוקטיביות. בין הפיתוחים שכבר נעשו באמצעות הפלטפורמה היא סריקה אוטומטית ומילוי של חשבוניות באמצעות מצלמת הנייד.

בנוסף, כחלק מתהליך ההשקה מכריזה מאנדיי על תחרות למפתחים, בשם mydreamapp# . האתגר בתחרות הינו פיתוח יישומים  חדשים לעסקים, משתמשים פרטיים או עמותות וארגונים ללא מטרות רווח. משתמשי מאנדיי מוזמנים לשתף את הרעיונות שלהם לאפליקציות ברשתות החברתיות תוך שימוש בהאשטג mydreamapp#. המפתחים שמשתתפים בתחרות, יוכלו להיעזר ברעיונות אלו כבסיס לפיתוחים שלהם. על כל שיתוף של רעיון עם שימוש בהשטאג mydreamapp# תתרום מאנדיי $100 לעמותות ללא מטרות רווח עבור 500 רעיונות האפליקציה הראשונים שיאושרו. הפרסים כוללים: Tesla X, שתי טיסות באפס כבידה, סוני פלייסטיישן 5 עם משקפי מציאות מדומה ושעת פגישה עם מייסדי מאנדיי.

"שהתחלנו אנשים ניסו להבין מה אנחנו", הסביר ערן זינמן, מייסד-שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיה במאנדיי, "אנחנו בחרנו בגישה שונה ממה שהיה קיים בשוק – בנינו כלי גמיש לניהול המערכת ועשינו דמוקרטיזציה לתוכנה. אנחנו נותנים לכם את אבני הבנייה כדי לייצר את המערכת הכי טובה ומותאמת עבורכם.

"המטרה היא לעודד מפתחים לעבוד בפלטפורמה שלנו", הוא מוסיף עם דגש על התחרות החדשה עליה הכריזה החברה, "זה כמו לפתח אפליקציות עבור אייפון או אנדרואיד, זה ייתן אינספור אפשרויות ומדבר במיוחד לארגונים שחשו מגבלה או הייתה חסרה להם אינטגרציה מסוימת, אז במקום שהם יהיו תלויים בנו שנפתח זאת הם יכולים לעשות זאת לבד או באמצעות צד שלישי".