פרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט כי החליטה לדחות את הליך הגישור שהתקיים עם מנהל המכינה ומדריך הטיולים הנאשמים בפרשת אסון נחל צפית.

נשיאת בית המשפט המחוזי מציעה כי יו"ר מכינת בני ציון יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב יואשמו בגרימת מוות ברשלנות במקום בהמתה בקלות דעת. בתקופה האחרונה נעשו ניסיונות להגיע להסדר טיעון בהליך הפשרה בכדי לא לנהל דיון משפטי ארוך. ההורים מתנגדים להליך הגישור והביעו את מחאתם בבית המשפט. גורמים המעורים בתיק מעריכים כי הסיכוי לגישור קטן עקב לחץ ההורים בסוגייה אל מול הפרקליטות. 

בשיחות שנערכו לאחרונה עם גורמים הקשורים להליך המשפטי נמסר כי "הסבירות להסדר טיעון נמוכה מאוד עד לא קיימת". לטענת אותם גורמים, הסיבה היא כי בפרקליטות רואים תיק הזה כבעל משמעויות עמוקות ורוחביות בכל הנוגע לאחריות שצריכים לשאת בה מוסדות כדוגמת המכינה הצבאית. עוד מתברר כי "אין ספק שהמעורבות של ההורים השכולים בהתנהלות בתיק זה משפיעה. ככל הנראה צפוי להתנהל משפט ארוך ולא פשוט".

אסון בנחל צפית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אסון בנחל צפית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כזכור, ב-26 באפריל 2018 התרחש האסון בו נספו תשע נערות ונער אחד, תלמידי המכינה הקדם־צבאית בני ציון, שלוחת תל אביב, ומועמדים ללימודים במכינה, שיצאו לטיול גיבוש בנחל צפית ונקלעו לשיטפון עז. באוקטובר 2019 הוגש כתב אישום נגד יובל כאהן, שעמד בראש המכינה, ונגד אביב ברדיצ'ב, לשעבר מנהל התוכנית החינוכית של המכינה, המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה.