בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט להפחית את גובה הפיצוי שתשלם העיתונאית הדס שטייף לנתן זהבי מ-420 אלף שקלים ל-140 אלף שקלים. ההחלטה ניתנה בגין ערעור על פסק דין שייחס לה לשון הרע בפרסומים שייחסו לו הטרדות מיניות.

כזכור, הכתבת פרסמה עדויות שהצטברו, על פי טענותיה כנגדו, וטענה כי הוא הטריד מינית, ואף במקרה אחד קיים אפילו חשד לאונס, לאחר שצעירה טענה, על פי שטייף, כי הגיעה אליו הביתה מעולפת, ומצאה את עצמה עירומה במיטתו בבוקר. זהבי תובע משטייף סכום של מיליון ושמונה מאות אלף ש"ח.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי שלושה עורכי דין, נכתב כי "הנתבעת עושה שימוש ציני בחשיבות הקמפיין "metoo" ושמה לה למטרה לנצל את מעמדו התקשורתי של זהבי ושל אחרים לשם פרסום עצמי ברף הגבוה ביותר של ההשמצות. הנתבעת משמשת כבית דין שדה כתובעת, כשופטת וכתליינית המוציאה לפועל של גזר הדין, ביחס ל"אמיתות עובדתיות" לשיטתה, כשבד בבד היא אינה חושפת ולו עובדה אחרת רלוונטית לרבות את שמות "הדמויות", מיקום האירועים ומועדם מאחורי העדויות, ובכך מונעת מהתובע יכולת אמיתית להתגונן מפני האשמות שווא אלו המופצות לכל עבר".

הדס שטייף (צילום: אבשלום ששוני)
הדס שטייף (צילום: אבשלום ששוני)

שטייף הגיבה לכתב התביעה בפוסט בפייסבוק בו כתבה: "לרגע הזה חיכיתי. לא רק אני. שמחה. כי עכשיו יעמוד האיש על שולחן העדים ויתמודד עם כל אחת מהעדות שתגענה. אחת אחת... ויקח ככל שייקח. אמת יש אחת. יום נפלא".

תגובת הדס שטייף: "בית המשפט קיבל חלקית את ערעורי על תביעתו של נתן זהבי ודחה בכך את ניסיונו להתנער מאחריותו לפגיעה באותן צעירות שסיפרו כיצד פגע בהן מינית ונפשית. השופטים קבעו כי ארבע מהנשים שהבאתי את סיפוריהן הקשים, נמצאו דוברות אמת, בית המשפט האמין לעדותן הקשה ביחס לעבירות המין שייחסו בבית המשפט לזהבי, כפי שדיווחתי בגלי צה"ל".

עוד הוסיפה שטייף: "אני מכבדת את החלטת השופטים גם בקשר להערה על תום הלב, אך מדגישה שעשיתי את עבודתי העיתונאית כמצופה ממני בזהירות ובאחריות כפי שאני נוהגת מאז ומעולם. בסופו של דבר, ביהמ"ש חתך בשליש את הפיצוי שנפסק לזהבי".

עו"ד ליאור אפשטיין המייצג את זהבי: "שוב קבע בית משפט ישראלי שהגברת שטייף אינה עיתונאית ולא פועלת על פי קוד עיתונאי. שוב קבע בית משפט כי הגב שטייף שיקרה לבית המשפט והיתה חסרת תום לב. מדינת ישראל מסיבותיה ממשיכה להגן עליה לשלם עבור מעשיה וללהטטת בבתי משפט בטענות חדשניות. נתן זהבי חש שעשה מספיק לקרוע את מסכת ההתחסדות מעל פניה של הגב׳ שטייף. המחשבה על כל אלו ששילמו מחיר עצום מהפקרות עיתונאית זו מנוחמת בידיעה שדרך הפעולה העתונאית הזאת לא תתקבל יותר כתורה מסיני".

בפרקליטות הגיבו לתוצאות הערעור: "תגובת פרקליטות מחוז תל אביב: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע כי הנשים שהעידו במסגרת ההליך העידו אמת. מדובר בהחלטה חשובה, לכל אישה שאי פעם נפגעה ועומדת על זכותה לספר את סיפורה ולנו כחברה הנלחמת בתופעת הפגיעות המיניות״.