העיכובים החוזרים ונשנים של ממשלת ישראל, משרד הביטחון ומינהל מעבר צה"ל דרומה הביאו את חברי וועד הפעולה "ישראל למען הנגב" לפנות אתמול בעתירה לבג"ץ, שתאלץ את ממשלת ישראל ואת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ לנמק מהן הסיבות לעיכובים המונעים את הקמת קרית המודיעין בליקית שבנגב.

את העתירה הגישו בשם וועד הפעולה עורכי הדין אלישע כהן, אהוד ערב ושחק אפריאט ממשרד "כהן ערב". על העתירה חתומים בין השאר יושבת ראש וועד הפעולה, הד"ר אסתר לוצאטו - מנכ"לית ובעלים בקבוצת "לוצאטו", יורם סדן, מנכ"ל חברת "רותם תעשיות", משה טרבלסי, נשיא לשכת המסחר והתעשייה בבאר שבע ודמויות נוספות מהמגזר העסקי והציבורי בנגב. 

כזכור, בחודש מרץ השנה הושלמו כל ההליכים בדרך לקביעת הזוכה במכרז להקמת קרית המודיעין. שלוש חברות הגיעו לגמר ופתיחת מעטפות המכרז תוכננה לתחילת מרץ, אלא שיומיים לפני פתיחת מסמכי המכרז וקביעת החברה הזוכה, הוחלט במשרד הביטחון לדחות פעם נוספת את הפרויקט שהיקפו מוערך בכ-25 מיליארד שקלים ואמור לייצר עשרות אלפיי מקומות עבודה חדשים בנגב.

הדחיות החוזרות ונשנות גרמו אתמול לחברי "ישראל למען הנגב", הפועלים מזה כשנה במישור הציבורי לפנות לבג"ץ.

קרית המודיעין בליקית, הדמייה (צילום: דוברות משרד הביטחון)
קרית המודיעין בליקית, הדמייה (צילום: דוברות משרד הביטחון)

בעתירתם הם תובעים מהממשלה לממש את ההחלטות שהיא עצמה קיבלה זה מכבר להעביר את קרית המודיעין לליקית. בעתירה מוזכר דוח חריף של מבקר המדינה שפורסם ב-2015 ובו הוא מגדיר כליקוי חמור את העובדה שההחלטות שהתקבלו לאורך השנים בעניין העברת המודיעין לא מיושמות כל פעם בתואנה אחרת.

עד נכתב בעתירה, כי הממשלה לא נותנת מענה לשאלה מדוע מעוכב כיום סיום תהליך המכרז, למרות ההשקעה בתכנון ותשתיות שכבר נעשתה כהכנה להעברת קריית המודיעין בהיקף של כ-300 מיליוני שקלים.

"העתקת בסיסי צה"ל לנגב הינו פרויקט לאומי מן הדרגה הראשונה", כתבו העותרים והוסיפו: "יש צורך להשלימו בהקדם האפשרי, במיוחד לנוכח המצב הכלכלי השורר כעת בארץ בכלל ובנגב בפרט. הפרוייקט יעניק תקווה לאותם עשרות אלפי מובטלים ביישובי הנגב, שלאור מקורות התעסוקה המצומצמים בו, עלולים לאבד את התקווה להיקלט במקום עבודה חדש – מה שעלול להביא לגל עזיבה של צעירים שביקשו להקים את ביתם בנגב".