ברקע הדיון על הקלות להוצאות משפטו של בנימין נתניהו, שרת התחבורה, מירי רגב (הליכוד) התראיינה הערב (שלישי) למהדורת "חדשות 13" והתייחסה להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של משפט נתניהו, וכן למתיחות הגוברת בקואליציה בין מפלגתה ל"כחול לבן" סביב שאלת החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

היועמש מקבל היום החלטה מקצועית וממליץ לא לאפשר לנתניהו לקבל מימון להוצאות משפטו וסופג אש מרה"מ, זה דבר ראוי במדינה דמוקרטית?
"מה שראוי במדינה דמוקרטית זה שלא יהיה ניגוד עניינים. יש לראש הממשלה את הזכות להגנה. ב-2018 אותו יועץ משפטי מאשר את זה כמתנה, ב-2017 הוא יודע שהסכום הוא 7 מיליון שקלים. אז מה קרה? יש כאן תחושה של רדיפה אישית כנגד נתניהו, לא יכול להיות שלא יוכל להגן על עצמו. היועמ"ש יעשה מה שהוא רוצה, שיגיש כתבי אישום ויתן לנתניהו ייצוג משפטי נורמלי. יש דין לנתניהו ודין לכל השאר".

הוא מסביר שבאופן עקרוני כל טובת הנאה ניתנת לו כאיש ציבור והיא אסורה
"לא מבינה מה ההבדל בין 2018 ו-2019 ל-7 מיליון שקלים שזה כן בסדר, וכעת על 10 מיליון שקלים זה לא בסדר". 

אתם מטילים על מנדלבליט דין רודף
"היועמ"ש עשה את עבודתו כפי שהוא מבין אותה והגיש כתבי אישום. נתניהו רוצה להעמיד לרשותו את הצוות המשפטי הטוב ביותר שהוא יכול כי הוא מאמין בחפותו. באף ראש ממשלה בעבר לא נהגו ככה, גם לא כלפי אולמרט שלקח מתנות מחברים. חוזרת שוב - בשנים הקודמות היועצים קבעו שזו לא מתנה. לא היה ציוץ מאף גורם, יש יחס לנתניהו ויחס לכל השאר".

מירי רגב (צילום: ששון תירם)
מירי רגב (צילום: ששון תירם)

ההודעה של ראש הממשלה היא אישית נגד מנדלבליט
"ראש הממשלה הוא גם אדם שצריך להגן על עצמו, וכשהוא רואה שיש כאן רדיפה כזו, מותר לו להביע ביקורת. אף אחד לא נכנס לחשבון הבנק לא של שרון ולא של אולמרט, וככה גם לא יכנסו לחשבון של נתניהו".

ממשלת האחדות שהקמתם עומדת בפניי פירוק, זה מה שנתניהו רוצה?
"אם היה רוצה הוא היה מוצא סיבות הרבה קודם. רה"מ מחוייב לאחדות כי הוא מחוייב לאזרחי ישראל. לא חשבנו שיהיה כאן ירח דבש. הלוואי והיה לנו 61, אבל המציאות של הקורונה לא פסחה על מדינת ישראל, הוא העדיף את טובת הציבור על טובת המחנה הלאומי".

"אני חושבת שגנץ מייצר את חלק מאותם משברים. הלכנו עם גנץ וכחול לבן בחוק הנורווגי ופסקת ההתגברות, אבל בכחול לבן כל פעם מייצרים בעיה חדשה - מה הם לא ידעו שאנחנו הולכים להחיל ריבונות?".

האם במצב הקשה מאוד של המשק הישראלי כשהאוצר זקוק לכל שקל, זה מה שהמשק הישראלי זקוק לו?
"קודם כל זה לא סיפוח, זה שטחים שלנו. שאבותינו ואימותנו הסתובבו בשטחים האלו. אנחנו לא רוצים להגיע לבחירות, אבל אם בסופו של יום כחול לבן לא ישתפו פעולה ולא ימלאו את חלקם בהסכם הקואליציוני, זו תהיה בעיה".

"היערכות בטחונית רחבה צריכה להיות והיא נעשית גם היום, לא מכירה שום עלות כלכלית. צריך להחיל את הריבונות, זו הזדמנות היסטורית, ולא משנה בכלל באיזה מצב אנחנו נמצאים"