אובדן קשה. איליה סאליטה, נשיא ומנכ״ל הקרן הפילנתרופית ג׳נסיס, הלך לעולמו שלשום בגיל 53 לאחר מאבק במחלת הסרטן. סאליטה היה האיש הדומיננטי בקרן, שמטרתה העיקרית היא לעורר השראה ולהניע צעירים יהודים ברחבי העולם בשלושה תחומים עיקריים: חיזוק הזהות היהודית של יהודים דוברי רוסית, חיזוק הקשר בין יהודי ישראל ליהודי התפוצות, ותמיכה בארגונים יהודיים קהילתיים בבריטניה. כמו כן, פעלה ג'נסיס גם בגרמניה. 

סאליטה, בוגר אוניברסיטת מוסקבה, החל את דרכו באקדמיה לפני שעבר לתחום הפילנתרופיה. כמנכ״ל ונשיא ג׳נסיס הוא הוביל את ההרחבה החשובה של פעילות הקרן למדינות דרום אמריקה, ישראל ומדינות ברית המועצות לשעבר.

ב־2019 הוביל את יוזמת ״הייעוד המשותף שלנו״ בשיתוף פעולה עם מדינת ישראל, בחסות נשיא המדינה ראובן ריבלין. מטרת היוזמה הייתה חיזוק העם היהודי באמצעות יצירת קשרים בין קהילות יהודיות ברחבי העולם, על בסיס ערכים משותפים. 

לאחר שהיגר ב־1991 מברית המועצות לארה״ב, התמקד סאליטה בתפקיד החשוב של יהודי רוסיה בהיסטוריה היהודית. באמצעות מאמציו הפילנתרופיים בקרן, הוא הבטיח את המשך תרומתם של יהודי רוסיה לעתידו של העם היהודי. 

הוא הותיר אחריו את אשתו אירנה ואת שני בניו ג׳ושוע ורוברט. משפחתו ביקשה שבמקום פרחים יעניקו המנחמים תרומה לחוג ללימודי יהדות באוניברסיטת מוסקבה. כבוגר האוניברסיטה, התגאה סאליטה בכך שיש חוג כזה במוסד שבו למד בעצמו.