נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך לתקוף את סין ולהאשים אותה בהתפשטות נגיף הקורונה במדינתו. בציוץ שפרסם הלילה (בין שלישי לרביעי) כתב טראמפ: "כשאני רואה את המגיפה מפזרת את פניה המכוערות בכל רחבי העולם, כולל הנזק האדיר שגרמה לארצות הברית, אני כועס יותר ויותר על סין. אנשים יכולים לראות את זה, ואני מרגיש את זה".

האמירה הזו של הנשיא האמריקני מצטרפת למספר אמירות קשות של טראמפ נגד הסינים, ביחס לאחריותם לנזק שנגרם מהתפשטות הנגיף בארה"ב ובעולם. בתחילת מאי אמר טראמפ כי "התפשטות המגיפה לא היתה צריכה להתרחש, היא יכלה להיעצר עוד במקור, כשהתחילה בסין". בנוסף אמר כי "הקורונה גרועה יותר מהמתקפה על פרל הארבור ואסון התאומים".

כאמור, נתוני התחלואה והתמותה בארצות הברית מנגיף הקורונה ממשיכים לעלות ולשבור שיאים. במדינת טקסס אובחנו ביממה האחרונה כ- 6,975 חולי הקורונה, ומדובר בשיא יומי חדש. במדינת איידהו דווח על עלייה של 111% בתחלואה במהלך חודש יוני, כאשר דווח שם במהלך הלילה על 365 נדבקים מאומתים ביממה האחרונה.

בדיקות קורונה באוסטין, טקסס. צילום: Sergio Flores/רויטרס
בדיקות קורונה באוסטין, טקסס. צילום: Sergio Flores/רויטרס

בארה"ב זוהו עד כה 2,679,961 נדבקים בנגיף, ומניין הקורבנות הכולל במדינה עומד על 128,692. נוסף על כך, ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון האמריקאי למחלות מדבקות ומומחה שמייעץ לבית הלבן, הזהיר כי "אנחנו יכולים להגיע גם למאה אלף נדבקים ביום", והוסיף כי "ברור לכולם שאנחנו לא נמצאים בשליטה מלאה על התפשטות המגיפה".

בסין לעומת זאת, ממשיכה המגמה החיובית, כאשר במהלך הלילה דווח שם על שלושה נדבקים חדשים בלבד בקורונה, שגם הם אינם סובלים בכלל מהסימפטומים של המחלה, כך על פי רשויות הבריאות הרשמיות במדינה.