אזהרה: קריאת מדור זה עלולה להפוך אתכם למשתתפים הרבה יותר מעניינים בסמול טוק

אז מה היה לנו השבוע 
ב-5 ביולי 1946, הוצג לראשונה בתצוגת אופנה בפריז אחד הבגדים הנועזים בתולדות המין האנושי: הביקיני, ההמצאה שהפכה אפילו דברים חמים, כמו למשל הקיץ בישראל, ללוהטים במיוחד. תתפלאו, אבל בגד מינימלי לנשים שעשוי משני חלקים בלבד, כאשר העור שביניהם גלוי, היה בשימוש כבר ביוון העתיקה. יש אפילו חרסים, שמתארים נשים מתחרות באתלטיקה, כשהן לבושות במה שהיום היה זוכה בוודאי לכינוי "חזיית ספורט" – ואם זה נשמע לכם שוביניסטי, נזכיר כי במשחקים האולימפיים שהוגבלו לגברים בלבד, התחרו הגברים עירומים (אני אפילו לא רוצה לחשוב על אי הנעימויות שעלולות היו להיגרם, בעת ריצת משוכות למשל).

ביקיני, גרסאות ראשוניות  (צילום: ויקיפדיה)
ביקיני, גרסאות ראשוניות (צילום: ויקיפדיה)
היה שווה לחכות 
יותר מאלפיים שנה חלפו – ובשנת 1946 המציא מעצב האופנה ז'אק היים, בגד ים נועז במיוחד לנשים וקרא לו על שם החלקיק הקטן ביותר, שפחות משנה אחרי הירושימה, הטריף את העולם: "אטום". הסיסמה הייתה: "אטום, בגד הים הקטן בעולם".
ניסוי גרעיני שערכה ארה''ב במהלך 1954 (צילום: רויטרס)
ניסוי גרעיני שערכה ארה''ב במהלך 1954 (צילום: רויטרס)

היזהרו מחיקויים 
הבעיה שלו הייתה לא עם החלקיק הקטן ביותר אלא עם יחידת הזמן הקטנה ביותר המוכרת לאדם: זו שחולפת בין השקת המצאה חדשה ועד שצץ החקיין הראשון. במקרה שלנו מדובר על מר לואי ריאר, שבדיוק השתלב בעסקי האופנה המשפחתיים. שני המתחרים אגב, פרסמו את בגדי הים שלהם באמצעי די חדיש ונועז באותם ימים: מטוס שחלף מעל חופי הרחצה עם שלט. במקרה של היים, אנחנו יודעים כבר מה היה הסלוגן.  המקרה של ריאר, אפילו יותר מעניין: אם היים קרא למוצר שלו "אטום", ריאר החליט לקרוא למוצר שלו "ביקיני". למה ביקיני? על שם קבוצת האיים הזעירה בלב האוקיינוס, בה נערכו ניסויים בפצצות אטום. איים שהיו נשארים ככל הנראה הערת שוליים בספרי הגאוגרפיה, אלמלא הפכו לסמל (לפחות בימים ההם) לפורנוגרפיה. סיסמת הקמפיין של ריאר לא השאירה מקום לספק: "ביקיני, קטן יותר מבגד הים הקטן בעולם".

שלב הביקיני, תחרות מלכת היופי של ניקרגואה  (צילום: ויקיפדיה)
שלב הביקיני, תחרות מלכת היופי של ניקרגואה (צילום: ויקיפדיה)

תשיגו לי את רוברטו 
דבר אחד איים, לפחות בהתחלה, על ההשקה: הגם שהיה זה טרם עידן הדיוות בדוגמנות הבינלאומית, לא נמצאה אף דוגמנית הגונה שהסכימה להציג את בגד הים בתצוגת אופנה. ריאר מצא לבסוף את הפתרון בדמותה של "רקדנית עירום" כפי שכונתה הגברת מישל ברנרדיני, שהופיעה בתצוגת האופנה הראשונה – וחשוב מכך – בתצלום הראשון שבו נראית אישה בביקיני. המקום: פריז. התאריך: 5 ביולי 1946.

Let's Go Wilder - איך זה קשור לבירה? 
הכל התחיל כשמצאנו בירה קלילה, כיפית, לא יקרה – שאפשר לשתות בכיף על החוף. ווילדר היא בירה ספרדית קלילה וכיפית, עם 4.5% אלכוהול וטעמים לימוניים קלים, שהופכים אותה לנעימה במיוחד לחודשי הקיץ. לווילדר יש גם בירת חיטה, אף היא נעימה מאוד לשתייה, בחוזק של 5.2%. לכבוד הגילוי, החלטנו להקדיש לווילדר מדור שיציג אירועים פרועים מההיסטוריה שאירעו באותו השבוע לפני. תתפרעו

בירה ווילדר לאגר  (צילום: יח''צ)
בירה ווילדר לאגר (צילום: יח''צ)