שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו-שטה, התייחסה לתוכנית שבה עתידים לעלות לישראל כ-100 אלף יהודים מכל העולם, במסגרת תוכניתם של ינון מגל ובן כספית. "אנחנו כרגע מדברים על תחזיות מאוד גדולות. לקורונה יש צדדים שהם טובים וחיוביים ומדינת ישראל מבוססת על עליה מאז הקמתה והיא מזהה את זה. אנחנו בינואר היינו במגמה שלילית לא ראינו פתיחה מיוחדת של תיקים, במארס יש קפיצה של 275 אחוזים, הרבה מאוד מארה"ב ומצרפת מכל העולם, וכלל אמריקה הלטינית". 

בתגובה, שאל בן אם העולים לא שמעו שישראל נמצאת ברשימה השחורה של הקורונה. "זה לא רק בגלל הקורונה", סיפרה השרה תמנו-שטה. "היא הובילה לחשש מהתרפצות אנטישמית, יש כאלה שמפנים אצבע ואומרים 'אתם אשמים בפרוץ המגפה'. הרבה אנשים היה להם עולם מסודר, באה הקורונה ערערה את הסדר. בקהיליות היהודיות רואים בכך הזדמנות בתור משהו שהם רצו לעשות הרבה זמן והם לא עשו".

בן תהה מאיפה יגיע המימון, במצבה של מדינת ישראל: "לא לנו יש את הזכות לומר זה לא הזמן לעלייה, כל יהודי שרוצה לבוא הבייתה למדינת ישראל, אנחנו צריכים לעשות את המאמצים בימי משבר, כמו בימי שגרה. כל עליה מביאה לתנופה גם כלכלית וגם חברתית במדינת ישראל".