במסגרת יחסי עבודה בין עובדים ובין מעסיקים לעיתים קרובות מתעוררים סכסוכים וחילוקי דעות בין הצדדים ביחס לזכויות ולחובות הקשורות למערכת היחסים ביניהם. דיני העבודה כוללים חוקים שונים שנועדו לשמור על זכויותיהם של עובדים בהיבטים שונים. בין שלל הסוגיות המוסדרות בחקיקה ניתן לציין חוקי מגן שנועדו להגן על זכויותיהם של עובדים מפני מעסיקים ומפני ויתור עצמי של העובד על זכויותיו. רוב חוקי המגן קובעים זכויות קוגנטיות אשר אסור להתנות עליהן או לוותר עליהן. 

לרשימת עורכי הדין בתחום דיני עבודה וזכויות עובדים, לחץ/י כאן

מה תפקידם של חוקי המגן במשפט העבודה הישראלי?

במסגרת חוקי המגן מוסדרים נושאים שונים הקשורים לזכויות עובדים, כמו אורכו של יום העבודה ושבוע העבודה, דמי חופשה, שכר מינימום ודמי מחלה, הסדרת שעות עבודה ומנוחה, פיצויי פיטורים ועוד. בעוד חלק מהחוקים מתייחסים לכלל העובדים, חלק אחר מהם נועד להגן על אוכלוסיות ספציפיות כגון נשים בהיריון, עובדים שעוברים טיפול פוריות, עובדים זרים או בני נוער.

באמצעות חוקי המגן המחוקק למעשה כופה על המעסיק ועל העובד סטנדרט התנהגות מינימלי שנועד להביא לידי ביטוי את האיזון הנכון בין הזכות לקניין של המעסיק ובין זכויות העובד. לפיכך, חוזה עבודה אשר במסגרתו עובד ומעסיק חתמו על סעיף שלפיו שכר העבודה לעובד יהיה נמוך משכר המינימום ייחשב לבלתי תקף מכיוון שהוא מתנה על הוראת חוק קוגנטית. 

תחום דיני העבודה מהווה קרקע פורייה למגוון סכסוכים משפטיים

תחום דיני העבודה כולל אינספור סוגיות ולכן מהווה קרקע פורייה למגוון רחב של חילוקי דעות. בין היתר ניתן לציין חילוקי דעות בין עובדים ובין מעסיקים ביחס לסעיפים בחוזה העבודה, תשלום שכר עבור שעות נוספות, חישוב דמי הבראה, חופשה ומחלה, התפטרות ופיטורים, שימוע לפני פיטורים, הרעת תנאים בעבודה, שינוי חד צדדי של תנאי העבודה, זכאות לפיצויי פיטורין, הלנת שכר, התעמרות בעבודה ועוד.

משפט העבודה הישראלי מבוסס על חוקים בתחום העבודה (כולל חוקי מגן כאמור) ועל פסיקת בתי הדין לעבודה. לפיכך, כדי לקבל ייצוג משפטי איכותי בתחום כדאי לפנות לעורך דין לענייני עבודה, בקיא בחוקי העבודה ומעודכן בפסיקת בתי הדין לעבודה. עובד ומעסיק אשר מעוניינים לשמור על זכויותיהם צריכים לפנות לעורך דין בעל מומחיות, ידע מעמיק וניסיון בדיני העבודה שהרי מדובר בתחום נרחב ומורכב. עורך דין לדיני עבודה יברר את נסיבות המקרה לעומקן ויוכל להעניק לעובד או למעסיק ייצוג משפטי מקצועי ואמין בבית הדין לעבודה, תוך שמירה על האינטרסים שלהם בדרך להשגת התוצאה המיטבית עבורם. 

איך לבחור עורך דין בתחום דיני העבודה?

כאמור, עו"ד לדיני עבודה יוכל להעניק ייעוץ משפטי בתביעת מעסיק, או לחילופין בתביעת עובד. כדי לבחור עורכי דין לדיני עבודה, כדאי לקרוא המלצות אודותיהם, לברר על הצלחותיהם בתחום המבוקש, על מומחיותם ועל ניסיונם המקצועי. בשלב הבא רצוי לפנות אל עורך הדין כדי להתרשם מרמת מקצועיותו ויחסו ללקוח. לפניכם רשימת עורכי דין בתחום דיני העבודה: