המדינה ביקשה היום (רביעי) לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה לא לסגור חלקים מחנות איקאה באשתאול. המדינה טענה כי כ-9,500 מ"ר מתוך 25 אלף מ"ר משטח הסניף שפתחה הרשת השוודית באשתאול, נבנו לא כחוק, על חשבון שטחים המיועדים לתעשייה.

הבקשה הגיעה לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ירושלים הגישה הבוקר עתירה מנהלית נגד ועדת הערר המחוזית, שהכשירה את עבירות הבנייה במבנה, וכן נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודה, והיזמית שהקימה את המבנה- חברת פארק מסחר ותעשייה אשתאול. המדינה אף הגישה בקשה לצו ביניים, לאטום מיידית את כל השטחים שנבנו בחריגת בנייה, כך שהמבנה יכלול 17 אלף מ"ר כפי שמתיר היתר הבנייה, ולא 25 אלף מ"ר שנבנו בפועל, ומשמשים את החנות כבר היום. וזאת עד להכרעה בעתירה.

לגורמי המדינה היה חשוב להדגיש כי העתירה הוגשה כדי למנוע פגיעה חמורה בשלטון החוק, במסגרת המאבק לעצור את מכת המדינה של עבירות בנייה, הקדמת הבנייה לתכנון, תוך הצבת עובדות בשטח, ולאחר מכן פניה לרשויות כדי שיהוו חותמת גומי שתכשיר את הבינוי הלא חוקי אינה במקומה וכאמור אף לא חוקית.

"סניף המריבה" נפתח ב-24 למאי והוא החנות החמישית של הרשת השוודית בישראל. היום הודיעה הפרקליטות כי מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון, בשם מתכננת מחוז ירושלים, בקשה דחופה למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים בעיר, שדחתה את בקשת המדינה למתן צו ביניים שיאסור שימוש בשטחים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות במתחם "איקאה" באשתאול.