כתב הכנסת של חדשות 13, עקיבא נוביק, צייץ בטוויטר כי קיבל הודעת פיטורים מהערוץ. יומיים לאחר פיטוריה של המגישה טלי מורנו, השתמש נוביק בניסוח דומה: "לכל המתעניינים: פוטרתי הערב מחדשות 13. מי שמחפש עיתונאי יד שנייה עם ותק של עשור וחצי במקצוע והתמחות בחדשות, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש".

בהמשך העלה נוביק ציוץ נוסף, בו הבהיר כי למעשה התפטר ולא פוטר. "האמת היא שטכנית התפטרתי. אבל לא רציתי לשבור את התבנית של טלי מורנו", כתב.

בתוך כך, חברת החדשות של ערוץ קשת 12 שיגרה היום (רביעי) מכתב התראה לעבר החברה המתחרה, רשת, בטענה כי חדשות 13 פנתה לעיתונאים והמגישים של חדשות 12 והציעה להם לעבור לשורותיה תמורת סכומי עתק.

בחדשות 12 הגדירו את התנהלות רשת כ"פסולה". "גרימה לעובד להפר חוזה העסקה מחייב מהווה, בין היתר, עוולה של גרם הפרת חוזה על פי סעיף 62 לפקודת הנזיקין ועוולה של התערבות לא הוגנת לפי סעיף 63 לחוק עוולות מסחריות", נכתב במכתב. עוד נטען כי קשת שלחה לרשת מכתב התראה בנושא כבר בנובמבר 2019, אך לטענתה, רשת המשיכה לפנות לעובדי קשת.

מכתב ההתראה של קשת לרשת (צילום: חדשות 12)
מכתב ההתראה של קשת לרשת (צילום: חדשות 12)

כזכור, בתקופה האחרונה האווירה במערכת החדשות של הערוץ מתוחה במיוחד, על רקע סכסוכי עבודה בין הנהלת הערוץ לעובדים ולעיתונאים. בשבוע שעבר כ-200 מעובדי חדשות 13 הצביעו פה אחד בעד המתווה שגיבש ועד העובדים בסכסוך עם "רשת", לפיו הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושאים שבמחלוקת עד יום ה-25.6, ואם עד אז לא יושגו הסכמות - תפרוץ בחברה שביתה כללית, לראשונה בתולדותיה, כולל המהדורה המרכזית.

בנוסף, העיתונאית הוותיקה טלי מורנו עדכנה שלשום את עוקביה בחשבון הטוויטר שלה כי פוטרה מחדשות ערוץ 13. "מי שמחפש עיתונאית יד שנייה עם ותק של שני עשורים במקצוע והתמחות בהגשה, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש", כתבה מורנו.