לשכת ראש הממשלה פרסמה הצהרה מיוחדת לרגל ה-1 ביולי, היום שסומן כמועד האפשרי להחלת הריבונות ביו"ש: "בנושא הריבונות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בדיונים עם האמריקנים ובמקביל קיים היום דיון עם ראש המל"ל והצמרת ביטחונית, זאת במסגרת שורה של דיונים שהתקיימו בנושא. בימים הקרובים יתקיימו דיונים נוספים".

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, אמר כי סיפוח ישראלי לא יוכל לעבור ללא השלכות. "סיפוח של טריטוריות פלסטיניות יעמיד בסימן שאלה את הפרמטרים הנדרשים לפתרון הסכסוך. הוא לא יכול לעבור מבלי השלכות, ואנחנו שוקלים אופציות שונות בשיתוף פעולה עם הפרטנרים שלו באירופה", אמר.

כזכור, היום, 1 ביולי 2020, הוא תאריך היעד שקבע ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הסיפוח של שטחים בגדה המערבית. ואולם, נכון לאמש עדיין לא היה ברור אם בכוונת נתניהו לצאת בהכרזה על סיפוח כלשהו, חלקי או סמלי. 

ראש הממשלה נועד אתמול בלשכתו בירושלים עם השליח האמריקאי לנושאי המשא ומתן אבי ברקוביץ, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, יו"ר הכנסת יריב לוין, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ - כדי לדון בסוגיות החלת הריבונות.