חופשי על הבר: "לא השתכרתי מעולם”, מתוודה באופן מפתיע זיו מנור, בעלים של חברה המעבירה סדנאות קוקטיילים כבר 15 שנה באירועי חברות עסקיים, בימי הולדת ובאירועים רבים אחרים. “אנשים מזמינים אותי על מנת ליצור אינטראקציה מצחיקה בין משתתפים, שבדרך כלל לא מכירים אחד את השני”, הוא אומר. “אני מאוד אוהב לתת שירות, אוהב אנשים ויודע ליצור דינמיקה וחיבור בין המשתתפים”.

הסדנאות שמעביר מנור נחשבות להימור בטוח: אין דבר שיותר שובר את הקרח מאשר משקה אלכוהולי עם קוביית קרח. מנור הפך לאהוב תוכניות הטלוויזיה, והוא מוזמן אליהן שוב ושוב כדי ליצור קוקטיילים בשלל נישות – גם לטבעונים, גם לילדים, גם כשרים. ההכנסות מהעסק מוקדשות לתהליך פונדקאות. “לפני כשנתיים התחלתי תהליך של פונדקאות כאב יחידני באלבניה, שהופסק לאחר כשנה מפני שלא היה ניתן לנתק את הזיקה עם האמא”, הוא מספר, “עברתי למסלול בטוח יותר ויקר יותר בארצות הברית, שגם הוא לצערי הופסק בגלל הקורונה”.

זיו מנור בסדנת קוקטיילים (צילום: יח''צ)
זיו מנור בסדנת קוקטיילים (צילום: יח''צ)

עכשיו בוא נדבר תכל’ס: מהו הקוקטייל הטעים ביותר ששתית אי פעם?
“קוקטיילים סאוור אהובים עליי במיוחד. קפיריניה הוא קוקטייל אקזוטי העשוי מקשאסה, קרח כתוש, סוכר ולימונים”.

מהו הקוקטייל המאכזב ביותר ששתית?
“יש משקאות וקוקטיילים מרים מאוד, שמגיעים בעיקר מארצות אירופה הקרות. אני אפילו לא זוכר מה שמו, רק זוכר שהיה לו טעם של תרופה. יש קוקטיילים שאין לי אומץ לשתות, כמו משקאות בשילוב חיות ושאר ירקות”.

אתה מסכים עם הטענה שיש קוקטיילים לגברים וקוקטיילים לנשים?
“לא. פגשתי לא מעט נשים ששתו וויסקי, ג’ין וקמפרי, ולא מעט גברים שאוהבים משקאות קלילים ומתוקים, הם רק מבקשים שלא יגישו אותם עם מטרייה”.

אתה לא חושש שבעצם אתה גורם לאנשים להשתכר, ובכך גם להסתכן בנסיעה חזרה הביתה?
“ההפעלה שלי מתבססת המון על קוקטיילים עם אחוזי אלכוהול נמוכים מאוד, שלא עוברים את העשרה אחוזים. במקרים נדירים לקוחות מבקשים להביא תוספות של משקאות חזקים יותר”.

לפרטים: 052-3487542