ממשיך להגן על היועמ"ש: המתקפה החריפה של ראש ממשלה בנימין נתניהו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות טענתו שאין לאשר לו מימון של 10 מיליון שקל להגנתו המשפטית גרמה לעוד משברון בקואליציה. בכחול לבן גינו את הדברים והגנו על מנדלבליט. היום אומר שר המשפטים, אבי ניסנקורן, כי נתניהו טעה טעות קשה בהתקפותיו על מנדלבליט. 

בראיון בגלי צה"ל אמר ניסנקורן כי "שומרי הסף יכולים לעבוד בצורה עצמאית. אין בסיס לטענות ראש הממשלה שמנדלבליט מנסה לבטל את הכרעת האזרחים. "הוא איש ישר דרך שעושה את עבודתו בדיוק כפי שצריך לעשות. הדימוי שחלק מהפוליטיקאים נותנים לו רחוק מהמציאות. התפקיד שלנו הוא לשמר מערכת שלטון חוק עצמאית. כולנו צריכים לכבד את שלטון החוק, מרה"מ ועד לאחרון האזרחים".

ביום שלישי הודיעי היועמ"ש לוועדת ההיתרים כי הוא מתנגד לבקשת ראש הממשלה לקבל סיוע של 10 מיליון שקלים ממקורבו, איש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הוצאות משפטו. "עמדתנו היא שקיימת חזקה עובדתית לפיה טובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר הוא עובד ציבור, ולכן היא אסורה לפי הדין", הוסבר בתגובת היועמ"ש. עם זאת, הוא ציין כי "החזקה יכולה להיסתר לאור נסיבות העניין, בשים לב לאופי מערכת היחסים של עובד הציבור עם נותן המתנה, טיב המתנה וכן הלאה".

"לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, בנסיבות העניין, בשים לב לסכום החריג בו מדובר, אותו מבקש ראש הממשלה לקבל למימון הוצאות הגנתו, ברי כי החזקה האמורה אינה נסתרת", קובע מנדלבליט.

לדבריו, "הדברים אף מקבלים משנה תוקף בראי אופי הקשר בינו לבין מר פרטרידג', כפי שתואר ע"י ועדת ההיתרים כאמור. על כן, לא ניתן לקבוע כי קבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד מר פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור".