חברת הטכנולוגיה הגרמנית "ביונטק" וענקית התרופות האמריקאית "פייזר" דיווחו אמש (רביעי) על תוצאות חיוביות ראשוניות מהפרויקט המשותף שלהן, למציאת חיסון לנגיף הקורונה.

מנכ"ל החברה הגרמנית, אוגור סאהין, מסר כי החיסון מייצר תגובות נוגדנים ברמות גבוהות יותר מאלו שנראו עד היום בתהליך ההבראה מהווירוס. הנתונים המוקדמים הגיעו לאחר הניסוי הראשוני, שמטרתו היה להראות שהחיסון אינו רעיל ומעורר תגובה של המערכת, כדי להכין את הגוף להילחם בנגיף.

בניסוי לקחו חלק כ-45 בני אדם, בגילאי 18 עד 55, כאשר רובם קיבלו שתי מנות של החיסון שנמצא עדיין בשלבי פיתוח, בהפרש של שלושה שבועות בין אחת לשנייה. מהממצאים עלה כי מספר גבוה יחסית מתוך המשתתפים פיתח חום לאחר המנה השנייה.

כזכור, לפני כשבועיים דווח ב"דיילימייל" על ניסוי מדעי שגילה כי הסטרואיד דקסמתזון, שאפשר לרכוש אותו תמורת 5 לירות שטרלינג בלבד, מפחית בשליש את הסיכון למות מנגיף הקורונה. התרופה משמשת באופן יומיומי לבעיות שונות, בהן מחלות עור, אסטמה, אלרגיות וסוגים מסוימים של סרטן.

מהמחקר עלה כי הסטרואיד מונע את שחרורם של חומרים מסוימים בגוף הגורמים לדלקת נשימתית, ומטפלת בסימפטומים המרכזיים של הזיהום שנובע בעקבות הווירוס, המקשה על הנשימה.