"אף אחד לא יודע איך ייראה העולם כשייגמר המשבר הזה, אבל יש לנו השפעה רבה על דרכי ההתמודדות של המשק. דווקא בשנת המאה לקיומה, ההסתדרות הוכיחה שהיא רלוונטית מתמיד ומהווה גורם מרכזי במאבק על חוסנה של החברה הישראלית", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד.

יו"ר ההסתדרות שנועד אמש עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, הדגיש כי "בסופו של דבר, כל הצדדים מבינים את גודל השעה ופועלים למען המשק והעובדים. ההסתדרות הייתה הראשונה שהתריעה בפני מקבלי ההחלטות על יום כיפור כלכלי והייתה גם הראשונה לתת כתף כדי להתמודד עם המצב. דחפנו להרחבת נפח הפעילות של המשק, קראנו להארכת הזכאות לדמי אבטלה, עובדי המגזר הציבורי ויתרו במשותף על מאות אלפי ימי חופשה, כדי לעזור למדינה לממן את שכרם בתקופת המשבר. חשוב לציין גם את שיתוף הפעולה עם הממונה על השכר באוצר. ההסכמים שסגרנו איתו עד כה, סייעו למדינת ישראל להרחיב את השירות שניתן לציבור בתקופה קריטית, תוך דאגה לבריאותם של העובדים".

"היה מי שרצה לנצל את התקופה הנוכחית כדי לפלג ולשסות מגזרי עובדים זה בזה", מודה יו"ר ההסתדרות, בר-דוד, "אבל הצלחנו להדוף את הניסיונות הציניים האלה. אני חש את האמון ואת גאוות היחידה שהצלחנו לבנות בבית של העובדים בישראל".

"ההחלטה של שר האוצר ושלי להקים צוותים משותפים להמשך ניהול המשבר ולדיון על הפתרונות הנכונים, מגיעה מתוך מחויבות אמיתית לעתידה של מדינת ישראל. ההסתדרות תמשיך למלא תפקיד מוביל בחזרתו של המשק למסלול, תוך שמירה משותפת על מעמד העובדים ואיתנות המשק".

בר-דוד שיתארח בשבוע הבא בוועידה הלאומית של מעריב, המציינת עשור להצטרפותה של ישראל ל-OECD, סיפר כי "כמה חודשים לפני פרוץ משבר הקורונה, ה-OECD פרסם דוח משמעותי שמדבר על תרומתה של העבודה המאורגנת להשגת צמיחה כלכלית. הדוח סקר מידע מ-36 מדינות מפותחות והראה כי מדינות שבהן העבודה המאורגנת חזקה, מתמודדות טוב יותר עם שינויים וזעזועים כלכליים. מדובר בהכרה נוספת לא רק בחשיבותה של העבודה המאורגנת אלא גם בהיותה כלי מדויק וגמיש יותר מחקיקה להסדרת שוק העבודה. תקופת הקורונה, הוכיחה שוב את עוצמתה של ההסתדרות ואת מידת החשיבות שלה למשק".