טיפול חדש למחלת הפסוריאזיס, מגיע לשימוש בקרב חולים ישראלים ומדגים הצלחה טיפולית משמעותית. הטיפול - סקייריזי (SKYRIZI™) תוצר של שיתוף פעולה בין חברת AbbVie לחברת Boehringer Ingelheim, נחקר משך מספר שנים במספר מחקרים קליניים בינלאומיים, כאשר תוצאותיהם הדגימו יעילות גבוהה, זמן השפעה ארוך, והצלחה בניקוי העור מתסמיני המחלה. רבים מהמשתתפים אף דיווחו כי המחלה אינה משפיעה יותר על איכות חייהם.

"הדור החדש של הטיפולים הביולוגיים הביא למהפכה ביכולת 'לנקות' את החולים מהמחלה", מסביר פרופ' יובל רמות, מהמרכז הרפואי הדסה עין-כרם. "הצלחה טיפולית כזו נחשבה עד לפני שנים לא מעטות בגדר מדע בדיוני, אך כיום היא ברת השגה". 

"אני מודה שהייתי סקפטי", מספר רופא עור שרשם את התרופה החדשה למטופל, "כשראיתי את התוצאות הייתי ממש בהלם. לא ציפיתי לשיפור כל כך משמעותי בתקופה כזו קצרה. אני מאמין שבהמשך העור יהיה נקי לחלוטין, וזה משהו שהמטופל שלי לא האמין שיקרה אי פעם".

"התרופה שינתה את חיי", מסכים א'. "אני סובל מהמחלה מעל לעשור והיא פוגעת לי בחיים. ניסיתי תרופות רבות שהקלו במעט ולזמן מוגבל, כולל טיפול חדש שניסיתי לפני כשנה והרע את המצב עוד יותר, כשאזורים נוספים בגוף התכסו בכתמים. כשהוצע לי הטיפול החדש, סקייריזי, חשבתי שאין מה להפסיד... כבר אחרי הטיפול הראשון נראה כי המחלה נעצרה.כש 95% מהגוף שלי נקי מהמחלה. זה ממש לא יאומן, אני לא מרגיש יותר צורך להסתיר חלקים בגופי. זו הרגשה משחררת ונפלאה".

הטיפול נרשם ואושר בישראל , וזמין למבוטחי כל קופות-החולים.