משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) על ארבעה קורבנות נוספים מנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל-330. בנוסף דווח על 599 חולים מאומתים חדשים בווירוס מאז חצות, ומספר החולים הכולל עלה ל-29,032.

מספר החולים בפועל עומד על 10,929, בהם 84 חולים במצב קשה ו-32 מונשמים (ארבעה נוספו מאז חצות). עוד דווח כי לכל אורך סוף השבוע זוהו 1,495 נדבקים. בנוסף, נמסר כי החל מחצות נערכו כ-12,123 בדיקות לזיהוי הנגיף, ומתחילת המשבר נערכו כ-1,077,620 בדיקות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בחמישי הצהרה לתקשורת בה עדכן באשר להחלטות וההגבלות שאושרו בישיבת הקבינט ובישיבת הממשלה הדחופה. ראש הממשלה אמר כי מאחר ו"פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר נובע מהתקהלויות במרחבים סגורים", הוחלט להטיל הגבלות על התקהלויות במועדונים, ברים ואולמות, שיוכלו מיום ראשון להכיל עד 50 איש, וביתר המקומות עד 20 אנשים - וההגבלות צפויות להיכנס לתוקפן החל ביום שני.

בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

עד כה חלו בצה"ל 447 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה״ל - כולם במצב קל. מתוכם 244 החלימו או השתחררו משירות. נכון ליום שבת, ישנם 203 חולים בצה״ל. נכון ליום חמישי, 5,039 משרתים נמצאים בבידוד – בחובה, בקבע ועובדי צה״ל.

שר הבריאות יולי אדלשטייין בראיון בכאן 11: "אני מאוד מקווה שלא נגיע לסגר מלא, אבל כשהפופוליזם חוגג וחודר לתוך הכנסת והממשלה, יכול להיות שאותם אנשים, שכביכול נלחמים לטובת הציבור, יביאו את כולנו לשבת בבית בסגר מלא". הוא הגיב לביקורת הרבה ואמר כי "היה צורך לפתוח את המשק, אחרת היינו קורסים כלכלית והיה צורך לתת לאנשים לנשום, אחרת היינו קורסים חברתית".

בהמשך התייחס להצעת שר הביטחון בני גנץ להעביר את סמכויות הטיפול בנגיף למשרד הביטחון ופיקוד העורף, ואמר: "לא סירבתי להצעה, אבל לא הצבתי תנאים, כל אחד והסמכויות שלו. אנחנו פועלים ביחד. כל הכותרות של העברת הסמכויות הן ניסיונות ליצור מלחמות פוליטיות מיותרות".

בתוך כך, ממרכז הידע הלאומי למערכה בקורונה עדכן כי התחלואה החדשה בירושלים בשבוע האחרון מרוכזת בעיקרה בשכונות חרדיות. בשכונות אלו שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע עומד על 17% בשבוע האחרון, כאמור בשאר העיר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%. כמו כן, שיעור החולים בשכונות אלו מתוך כלל החולים בעיר הוא כ- 37%. מגמת עלייה בתחלואה ניכרת גם בקרב השכונות במזרח ירושלים. מספר החולים הפעילים במזרח העיר עומדת על 148 חולים (15% מכלל החולים החדשים בעיר).

בנוסף, עיריית ביתר עילית פרסמה את תיעוד השיחה בין ראש העיר, מאיר רובינשטיין, לבין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שהתקשר על מנת לבשר על ההגבלות שהטיל המשרד בעיר. "אנחנו ממליצים כרגע להיענות לוועדת השרים, זה צו שחתום עליו מנכ"ל משרד הבריאות...א' להקים סיירת פיקוד העורף בעיר, וב' צו שיאסור על פתיחת כל מוסדות החינוך ועל ההתקהלויות בעיר. רצינו לשמוע מה דעתך", אמר גרוטו לרובינשטיין, שהשיב: ״המצב קטסטרופה בגלל הרשויות. לסגור ולהגביל זה לעשות וי מזויף ולכן אני מתנגד. כבר שבוע אני מתחנן להוציא משפחות למלוניות ואין מענה״.