ג'ון בולטון, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, אמר הערב (חמישי) בראיון ב"חדשות 13" כי היה מעדיף "נשיא בעל קשר איתן יותר למציאות". הוא הסביר: "אני חושב שזו תהיה הבחירה הבטוחה ביותר לאמריקה, וגם לישראל", וטען כי גם ישראל צפויה להיות בסיכון - "מפני שקווי המדיניות של הנשיא עשויים להשתנות".

"תיארתי בהרחבה בספר עד כמה להוט הוא היה להיפגש עם ההנהגה האיראנית, עם רוחאני או עם חמינאי , כדי לדבר על חתימתו של הסכם גרעין חדש עם איראן - ובדיוק כפי שקים ג'ונג און העמיד פני שותף של טראמפ בעניינה של קוריאה, אני חושש שהאיראנים יוכלו לעשות אותו דבר עם טראמפ בכהונתו השנייה", הוסיף.

"ג'ורג'ו בוש (שבתקופתו כיהן כשגריר ארה"ב באו"ם) נהג לומר שלא יעלה על הדעת שלאיראן יהיה נשק גרעיני וכשאני שומע את המילים 'לא יעלה על הדעת', פירוש הדבר הוא 'לא אסכים לכך'. האם טראמפ מתכוון או לא מתכוון לכך? אין לי מושג", הוסיף היועץ לשעבר, "ייתכן שישראל תתמודד עם ההחלטה הקשה הזאת של איראן שממשיכה להתקדם בחזית הגרעין ובחזית הטילים הבליסטיים. היא תצטרך לקבל החלטה קשה ביותר בעצמה, בין שטראמפ ינצח ובין שביידן ינצח".

הוא העריך כי ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של טראמפ, וכן הנשיא עצמו לא יוכלו לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "זה לא יקרה - ודאי לא בארבעת החודשים הקרובים. אם טראמפ ייבחר שוב, מה הוא יעשה? ייתכן שהוא פשוט יפנה עורף לכך מפני שהוא מעוניין בהסכם המסחר עם סין ואפשר לחתום על מספר מוגבל של עסקאות אדירות בדברי ימי העולם בתקופת כהונתו של ממשל אחד".