אפל מקיימת מדי שנה ארבעה אירועי הכרזה, כאשר הגדול והמשמעותי ביותר ביניהם מתקיים מזה שנים רבות בחודש ספטמבר, בו על פי המסורת מושקים בדרך כלל דגמי האייפון החדשים. עם זאת, על פי דיווחים שפורסמו בתקופה האחרונה בתקשורת ברחבי העולם, מסתמן כי המעריצים יצטרכו להמתין עוד זמן עד האייפונים הבאים - זאת בשל העיכוב שנגרם בייצור, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם, שהובילה להשבתת מפעלים רבים ברחבי העולם.

העיתון NIkkie Asian Review דיווח כי אפל מפצירה בספקיות החלקים שלה לנסות ולמנוע ככל האפשר עיכובים, ביצירת דגמי האייפון הבאים. כאמור, על פי הדיווחים, מדובר בארבעה דגמי אייפון 12, הצפויים לתמוך בקישוריות הדור החמישי. כך אפל תכננה לצמצם את הפערים מול יצרניות אחרונות, כמו וואווי הסינית וסמסונג הדרום-קוריאנית שהציגו כבר בשנה שעברה מכשירים בעלי יכולת כזו. על פי הפרסום ב-NIkkie Asian Review, ענקית הטכנולוגיה האמריקאית מתמודדת בימים אלה עם עיכוב של ארבעה שבועות עד חודשיים בשלבי הייצור של המכשירים, שמועד הכרזתם המתוכנן אמור היה להיות ככל הנראה ספטמבר הקרוב.

מקורות המצוטטים בידיעה טוענים כי אפל עושה ככל שביכולתה למנוע עיכובים בייצור, וייתכן שהדבר לא יספיק והיא תיאלץ להתמודד עם עיכוב משמעותי. לדבריהם, ייתכן שמועד השקת המכשירים יידחה מספטמבר (המועד המשוער בו אפל נוהגת להציג מכשירי דגל) - לשנת 2021. מדובר בהערכות בלבד, שכן אפל מפרסמת את מועדי השקת המכשירים כשבועיים בלבד לפני האירוע. "מדובר בעיכוב של כמה חודשים במונחים של ייצור המוני, אך כל הגורמים מנסים למנוע עיכובים", ציין אחד המקורות, "אבל עדיין לוח הזמנים יכול להשתנות".

קליפורניה, בה נמצאים המשרדים המרכזיים של אפל, נכנסה למעין סגר בחודש מרץ וחלק גדול מהעסקים בה עדיין לא נפתחו מחדש. גורמים המעורים בפרטים ציינו כי צוותי התוכנה של אפל חזרו למשרדים במדינה בחודש שעבר, כחלק ממאמצי החברה לנסות ולהשיק בכל זאת את המכשירים במועד המתוכנן.

עוד דווח, כי בשביל לעמוד בייעדי המכירות שהציבה לעצמה אפל, 80 מיליון מכשירים בשנה, היא ביקשה מהספקיות לייצר 45 מיליון מכשירים מדגמים קיימים. מדובר באייפון XR, בסדרת האייפון 11 וגם באייפון SE החדש, כאשר המטרה של אפל היא לשמור על נוכחות גבוהה גם במידה ויתרחש עיכוב מסוים בייצור האייפון 12.