אתם מכירים את תחושת הקנאה הזו שצובטת בכל כשאתם יושבים מול מישהו צעיר יחסית, כולו מלא אנרגיות והתלהבות מהחיים ואתם מגלים שהוא הספיק בחייו הצעירים לעשות דברים מדהימים. זו לא בדיוק קנאה רעה אלא סוג של קנאת פרגון, כזו כי אי אפשר שלא להעריך אנשים כאלו.
את התחושה הזו בדיוק קיבלתי כשקפצתי לצפון העיר  לנשנש קצת פחמימות ב"בבקה בייקרי" וגיליתי למולי את הבעלים- קורל, כולה בת 27  וכבר הבעלים הגאה ל2 סניפים של בבקה בייקרי ולבייבי טעים חדש של פיצה נאפוליטנית שהיא פתחה ממש עכשיו עם אחותה בת ה-21. כן כן
כמו שאמרתי , אי אפשר שלא לפרגן ואפילו קצת להעריץ. שתי האחריות המוכשרות האלו הן חיות עבודה ומוסר עבודה.

קורל ושיר בבקה פיצה (צילום: אסנת גואטה)
קורל ושיר בבקה פיצה (צילום: אסנת גואטה)

בבקה בייקרי
אם לא הספקתם לקפוץ ל"בבקה" - לכו, קורל הקימה אותה כשהייתה בת 24 בלבד , וגם זה אחרי שנים של עבודה כנערה במאפייה מקומית. עם מוסר עבודה עצום וחסכונות, החליטה קורל שבמקום לבזבז את הכל על טיול אחרי צבא או לימודים היא תפתח את עסק חלומותיה, ולשם כך התגייסו כל המשפחה, הסבתא הייתה שוטפת כלים, הסבא עוזר בהובלה, האחות שעוד הייתה בצבא – באה לאפות ולעזור במקום ולאט לאט "בבקה בייקרי" התחיל לתפוס שם ותאוצה. היום קורל היא שם דבר והמקום מפוצץ באנשים ומיני מאפים מדהימים ששתי האחיות עושות בעצמן, לחמי מחמצת, פרעצלים, עוגות שמרים דשנות, עוגות בחושות ועוגיות, כריכים מלאים בכל טוב וסלטים, ועוד מלא דברים טובים שחובה לבוא לטעום.


בבקה פיצה
אבל מה שבאתי לספר לכם זה על הבייבי החדש אליו הצטרפה גם האחות שיר כשותפה מלאה, אחרי שחזרה מצרפת מלימודי פטיסרי בבית הספר היוקרתי קורדון בלו. שתי האחיות החליטו לפתוח משהו שונה שישלב בין הקינוחים המדהימים ששיר עושה לפחמימה טיפה אחרת ויותר מאתגרת והחליטו לשבת ימים ולילות עד שהן מצאו את הבצק המושלם, הטעמים הנכונים ו"בבקה פיצה " נולד.
תקשיבו לי טוב- זה אחד הבצקים הכי טעימים שתאכלו בחיים שלכם, אין לי מושג מה המתכון, אבל כשנגסתי בטבעת של בצק ממולאת בגבינת לאבנה ועלי גפן, הייתי פשוט המומה מהטעם המושלם של הדבר הזה, המליחות הייתה מושלמת, כמו הדרך שבה הבצק נקרע ביד ונשאר נגיסתי ואוורירי. 
גם כשהגיעו הפיצות , איכות הבצק הייתה הדבר הראשון שהרגשנו, הריח המעולה לצד המרקם המושלם. הפיצות של "בבקה" הן בסגנון נאפוליטני, כלומר פיצות עגולות עם בסיס יחסית דק ושוליים שמנמנים, פיצה שנאפית בחמש דקות בחום גבוה במיוחד ועם רוטב עגבניות שדורש עגבניות טריות ותיבול מינימלי. טעמנו כמובן את המרגריטה המצוינת וגם פיצת פטריות עשירה. המאפה עלי גפן השאיר עלינו את החותם הכי חזק ולו רק בגלל ששם הבצק היה דומיננטי מאד ובכלל הרעיון של בצק עם עלי גפן ממולאים ולבאנה טריה זה פשוט רעיון גאוני. אם אתם באים רעבים במיוחד או חבורה גדולה, שווה לטעום גם את כריכי הפרעצל הבשריים גדושי הרוסטביף.

תראו איזה בצק מושלם. בבקה פיצה (צילום: אסנת גואטה)
תראו איזה בצק מושלם. בבקה פיצה (צילום: אסנת גואטה)

מה עם משהו מתוק?
ולסיום סיומת, אין מצב שאתם לא מחסלים איזה 2 קינוחים לפחות מהדברים המופלאים ששיר עושה, אנחנו טעמנו פאי לימון מופלא ואוורירי, בעל מתיקות וחמיצות מעודנים וגם קראק פאי מתוק ודחוס, שני אלו לצד אספרסו משובח ואנחנו נסענו הבייתה שמנמנים ומאושרים. אם אתם מסוגלים לאכול עוד פחמימות אז תנסו את הריקוטלה- מאפה חם במילוי קרם ריקוטה ונוטלה, שמוגש עם גלידת וניל הנעשית במקום.
בין הפיצות בתפריט ניתן למצוא: תרד וגבינת עיזים- עלי תרד וקרעי גבינת עיזים / בצלצלים- 3 סוגי בצלים עם ריבת בצל / החריפה- זיתי קלמטה, צ'ילי טרי, גבינת מנצ'גו מגורדת / פוקצ'ה עלי גפן- לאבנה, עלי גפן, שמן זית  / קורנדביף וארטישוק צלוי ועוד

בבקה פיצה
 משה סנה 21, תל אביב טלפון: 03-5030221
שעות פעילות: א׳-ה׳- 11:30-22:00, ו׳- 10:00-15:00