השר צחי הנגבי התנצל היום (שבת) על כך שזלזל במצוקות הכלכליות של נפגעי הקורונה. כזכור, במהלך ריאיון לתכנית "אופירה וברקוביץ'" אתמול בערוץ 12, אמר הנגבי כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חרטא. יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם".

הדברים חוללו סערה ברשתות החברתיות, ובתגובה כתב הנגבי בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול. רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח".

עוד הוסיף הנגבי: "לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא הייתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים. הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים. בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם".

מנכ"לית קרן רש״י מיכל כהן, מסרה בתגובה לדבריו של הנגבי:  "העוני אמיתי וקיים והפערים בין השכבות השונות בחברה הישראלית רק הולכים ומעמיקים בחסות הקורונה- אנו רואים זאת יום יום בעבודתנו אל מול הפריפריה החברתית בישראל. וכן, ישנם אנשים בישראל שסל המצרכים שלהם קטן משמעותית בתקופה הזאת. במקום להתכחש לסבלם של מאות אלפי אנשים בישראל- יש לייצר להם אופק תעסוקתי אמיתי. הקורונה פגעה אנושות בעובדים צעירים ומבוגרים כאחד- המשותף לכולם שהם אינם מעוניינים ברחמים ובנדבות אלא בחזרה למעגל העבודה״.

לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסמה תגובה מטעמו לדבריו של השר צחי הנגבי, בה נכתב: "ראש הממשלה מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית".

עוד נמסר כי "כמו בכל העולם הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית וראש הממשלה עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".