עלייה נוספת בנתוני התחלואה בישראל: המטה לביטחון לאומי עדכן היום (שבת) על שלושה קורבנות נוספים מנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל-329. בנוסף דווח על 455 חולים מאומתים חדשים בווירוס, ומספר החולים הכולל עלה ל-28,888.

מספר החולים בפועל עומד על 10,798, בהם 82 חולים במצב קשה ו-29 מונשמים. עוד דווח כי לכל אורך סוף השבוע זוהו 1,391 נדבקים. בנוסף, נמסר כי החל מחצות נערכו כ-9,692 בדיקות לזיהוי הנגיף, ומתחילת המשבר נערכו כ-1,077,620 בדיקות.

לידיעה המלאה

מיכאל זיקרי הוא הגבר שטבע למוות כשחילץ משפחה שטבעה באגם ליד זיקים

מיכאל זיקרי בן 45 מאשדוד‎ הוא הגבר שטבע אמש (שישי) למוות באגם סמוך לחוף בזיקים, זאת לאחר שחילץ אישה כבת 40 ואת שלושת ילדיה (נערה כבת 14, ילד כבן 10 וילדה כבת שבע). חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו להם טיפול רפואי, ופינו את הארבעה לבית החולים ברזילי באשקלון, כשהם בהכרה מלאה.

אירוע הטביעה סמוך לזיקים (בתמונה הקטנה: מיכאל זיקרי שהציל את המשפחה). צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה
אירוע הטביעה סמוך לזיקים (בתמונה הקטנה: מיכאל זיקרי שהציל את המשפחה). צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

כוחות ההצלה, בהם צוות חילוץ מכבאות והצלה אשקלון ויחידת להבה הארצית, ניהלו סריקות רבות וממושכות במקום, זאת לאחר שהמחלץ - לא יצא מהמים. כאמור, זיקרי אותר כשהוא ללא רוח חיים, וצוות מד"א קבע את מותו במקום. 

לידיעה המלאה

תושב ערד נעצר בחשד למעורבות בתאונת פגע וברח

תושב ערד כבן 35 נעצר אמש (שישי) בחשד למעורבות בתאונת פגע וברח שהתרחשה בשעות הצהריים בעיר, בה מצא את מותו בוריס שיינין בן ה-82 בעת שרכב על אופניו.

תאונת פגע וברח בערד. צילום: תיעוד מבצעי מד
תאונת פגע וברח בערד. צילום: תיעוד מבצעי מד

הפרמדיקים של מד"א בוריס מנטו ודניס לזבניק סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בסמוך לאופניים גבר כבן 80 שוכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

לידיעה המלאה

פרסום ראשון: אייל גולן לא נכנס לבידוד למרות שהיה ליד חולה מאומת

הזמר אייל גולן הופיע ביום שני האחרון בבר מצווה בגן האירועים "58" בפתח תקווה וכעבור מספר ימים עודכן כי אמו של חתן בר המצווה - אובחנה כחולה בקורונה, מה שאומר כי עליו להיכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גולן לא נכנס לבידוד ובמהלך יום חמישי הוא הופיע בחתונה שהתקיימה בחצר נצר, רגע לפני שנכנסו לתוקף ההגבלות החדשות, הכוללות הגבלת כמות האורחים באירועים.

אייל גולן. צילום: קיץ ברבנר
אייל גולן. צילום: קיץ ברבנר

הזמר המסלסל, אייל גולן, הופיע בחתונה למרות שהיה אמור על פי חוקי משרד הבריאות להיכנס גם הוא לבידוד. אלא שמ"ליאם הפקות", המייצגת את הזמר, נמסר כי בעלי אירוע בר המצווה בדקו את הנושא עם משרד הבריאות והיות שלא שהה לצידה של האם, אינו מחויב בבידוד.

לידיעה המלאה

צחי הנגבי בראיון לאופירה וברקוביץ': "השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חרטא"

השר צחי הנגבי עורר אמש (שישי) סערה כאשר אמר בתוכניתם של אופירה וברקוביץ' כי "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חרטא. יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם".

בהמשך הראיון הוסיף: "כמישהו שחי את הציבור, הביטוי 'אין מה לאכול' הוא מוגזם. הציבור הבין את הצורך בסגירת המשק". לדבריו, עכשיו אנחנו נאבקים עם השיניים והציפורניים למנוע את סגירת המשק שוב כדי למנוע מצב שלא יהיה לאנשים מה לאכול בהמשך".

צחי הנגבי. צילום: מרק ישראל סלם
צחי הנגבי. צילום: מרק ישראל סלם

במהלך השבת, השר הנגבי התנצל על דבריו, וכתב: "אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול. רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח".

לידיעה המלאה

אלו המדינות שאזרחיהן יוכלו לטוס לבריטניה מבלי להיכנס לבידוד

על רקע התפשטות הנגיף בממלכה, הממשלה בבריטניה פרסמה אמש (שישי) רשימה של 59 המדינות שאזרחיהן לא יחויבו בבידוד עם הגעתם לממלכה, החל מ-10 ביולי.

קורונה בלונדון. צילום: REUTERS/Peter Cziborra
קורונה בלונדון. צילום: REUTERS/Peter Cziborra

בין המדינות הפטורות מבידוד ניתן למצוא את יוון, ספרד, צרפת בלגיה, ויאטנם, מרוקו וטורקיה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הסביר בשיחה עם עיתונאים: "במקום שנקבע כי כלל המגיעים לממלכה יצטרכו להיכנס לבידוד, החלטנו שהיחידים שיצטרכו להיכנס לבידוד יהיו מי שיגיעו ממדינות בהן הנגיף אינו נמצא תחת שליטה".

לידיעה המלאה

גורמים איראנים: "אנחנו יודעים מה הסיבה לפיצוץ סמוך למתקן הגרעיני"

גורמי ביטחון באיראן הודיעו היום (שישי) בשיחה עם סוכנות הידיעות "תסנים" כי הם יודעים מה סיבת הפיצוץ סמוך למתקן הגרעיני בנתנז מוקדם יותר השבוע. הם הכריזו עוד כי לא יחשפו את הגורם כעת, אלא רק בהמשך, זאת בעקבות "סיבות ביטחוניות".

הכור בנתנז, איראן. צילום: רויטרס
הכור בנתנז, איראן. צילום: רויטרס

מימדי ההרס באזור נחשפו בצילומי לווין של האיזור, כאשר גורמים במדינה שביקשו להישאר אנונימיים אמרו כי מקור הפיצוץ הוא במתקפת סייבר ישראלית. כמו כן, גם בעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" נטען כי ישראל אחראית לפיצוץ. גורם ביטחוני באיראן אף איים בנקמה "במדינה שביצעה את המתקפה". בתוך כך, נחשפות תמונות לוויין חדשות מפיצוץ הבסיס הצבאי ממזרח לטהרן בשבוע שעבר, ששמו אף הוא נקשר לתוכנית הגרעין. 

לידיעה המלאה

לאחר שנכח בטקס עם ריבלין, גנץ וכוכבי: מפקד משמר הגבול אובחן בקורונה

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, אובחן היום (שבת) כחולה בנגיף קורונה. ממג"ב נמסר שמצב בריאותו טוב, וכי כעת נערכת בדיקה אפידמיולוגית לאיתור מי שהיה איתו במגע, על מנת לערוך בדיקות נוספות ולעדכן את אלו שיאלצו להיכנס לבידוד.

בני גנץ וניצב שבתאי בטקס באזכרה לחללי
בני גנץ וניצב שבתאי בטקס באזכרה לחללי

ניצב שבתאי השתתף שלשום בטקס אזכרה לחללי "צוק איתן" בהר הרצל בירושלים. בטקס השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים. מבית הנשיא ומלשכת גנץ נמסר כי הם ממתינים להנחיות משרד הבריאות.

לידיעה המלאה

עם שיאי נדבקים חדשים: ארצות הברית חוגגת עצמאות בצל משבר הקורונה

ארצות הברית חוגגת היום (שבת) את יום העצמאות ה-244 לאומה האמריקנית בצל משבר הקורונה, כאשר ביממה החולפת נרשמו שיאים מאז תחילת המגפה. מספר הנדבקים החדשים ביממה האחרונה בארצות הברית עמד עד הלילה על 53,483 בני אדם. מדינות אלבמה, אלסקה, איידהו, מיסיסיפי, צפון קרולינה, דרום קרולינה וטנסי – כולן קבעו הלילה שיא חדש במספר הנדבקים תוך יום.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה נחתו הלילה בדרום דקוטה, לקראת חגיגות יום העצמאות לאומה האמריקנית. שעות לפני האירוע, חסמו עשרות מפגינים את דרכי הגישה לאנדרטה בהר ראשמור. שוטרים נאלצו לפנותם מהכביש ועצרו 15 בני אדם. 7,500 בני אדם הגיעו לאירוע, ונדחסו בצפיפות בתוך אמפיתיאטרון. רבים מהם לא עטו מסיכות, והפרו את הנחיית גורמי בריאות הציבור הרשמיים, שהפצירו באמריקנים להימנע מהתקהלויות גדולות כדי להאט את התפשטות נגיף הקורונה.

דונלד טראמם בהר ראשמור. צילום: רויטרס
דונלד טראמם בהר ראשמור. צילום: רויטרס

במהלך נאומו אמר טראמפ: "האנדרטה הזו לעולם לא תחולל. לא ישחיתו את הגיבורים האלה. המורשת שלהם לא תושמד, לעולם. ההישגים שלהם לעולם לא יישכחו. והר ראשמור יעמוד לנצח כמחווה נצחית לאבותינו ולחירותנו".

לידיעה המלאה

המשטרה פיזרה מסיבת טבע שנערכה בניגוד להנחיות

המשטרה פיזרה היום (שבת) מסיבת טבע ביער בן שמן שנערכה ללא אישור וללא רישיון, זאת כחלק מהפעילות לשמירה על הנחיות משרד הבריאות ומניעת התפשטות נגיף הקורונה.

במסיבה השתתפו מאות אנשים, כשמספר רב מהם היו ללא מסכות ולא שמרו על ריחוק חברתי כנדרש. החשוד בארגון המסיבה, בן 29 מבית שמש עוכב ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה במודיעין.

מסיבת טבע בניגוד להנחיות. צילום: דוברות המשטרה
מסיבת טבע בניגוד להנחיות. צילום: דוברות המשטרה

השוטרים שהגיעו למקום הבחינו במספר רב של משתתפים כשהם שיכורים וחלקם נתונים על פי החשד להשפעת סמים, ובניגוד לתקנות לשעת חירום כשהם ללא מסיכות ואינם שומרים על ריחוק חברתי.

לידיעה המלאה