יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו" והשר לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התראיין הערב (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, והתייחס להתנהלות הממשלה תחת משבר הקורונה, כמו גם לפעולותיו של ראש הממשלה נתניהו במהלך השבוע האחרון, לרבות אי החלת הריבונות ביהודה ושומרון, חרף הבטחת הבחירות של "הליכוד".

איך באופוזיציה?
"בן אדם חייב לעשות מה שהוא מאמין. אמרתי כבר פעם - זו זכות גדולה לשרת מהאופוזיציה ואני שמח שאנחנו לא נמצאים ברפש שבתוך הממשלה".  

אתה מותח ביקורת על רה"מ בעניין הסיפוח, אבל מסתבר שהסיבה שאין סיפוח היא בגלל האמריקאים
"אנחנו צריכים להחליט אם אנחנו מדינה עצמאית או רפובליקת בננות. מההתחלה נתניהו לא התכוון לשום מילה בעניין הסיפוח, זה היה מהלך אלקטורלי שמטרתו הייתה לגנוב 4-5 מנדטים. אמרתי את זה לפני הבחירות האחרונות, הוא מבלבל את עצמו לדעת. התחיל לדבר על כך כבר לפני בחירות מועד א'. כשבן גוריון הכריז על ירושלים כבירת ישראל, הייתה מהומה. כנ"ל לגבי לוי אשכול. נתניהו לא התכוון, לא מסוגל ולא רוצה".  

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


מה אתה חושב, צריך לספח?
"תעזבי אותי אני באופוזיציה. אני שומע דוד אלחיאני תוקף חזיתית את נתניהו. לגבי בקעת הירדן אין שום ויכוח, חייבים מבחינה בטחונית, אין שטח שחשוב יותר ממדינת ישראל. אנחנו הגשנו הצעת חוק בנושא החלת ריבונות, כמובן מי שהצביע נגד זה הליכוד יחד עם הרשימה המשותפת. לכל דבר יש מחיר. בסוף אנחנו מדינה עצמאית. תוך יום נתניהו ייכנס להיסטוריה כאחד שפספס הזדמנות היסטורית".  

לפני הבחירות חשבתם שתצליחו להדיח אותו, ועכשיו לפי כל הסקרים יש לו רוב גם בלעדייך
"כל הסיפור של צפון קוריאה, שכולם חותמים לו על הצעת נאמנות הוא מגוחך. אני לא מתרשם מסקרים - חיתולים וראשי ממשלות צריך להחליף מדיי פעם. רה"מ לא דואג לציבור - הוא דואג לעצמו ולראש ממשלה הרזרבי, החזרי מס, תרומות של מיליונים. לא ראיתי שהוא דואג לציבור. אני מאמין שביום הבוחר נראה תוצאה אחרת".

אתה חושב שבאמת צריך להעביר את פעילות משרד הבריאות לפיקוד העורף?
"גם פה ראש ממשלה נכשל בניהול משבר הקורונה, מנהל אותו כמו קמפיין יחסי ציבור. היה חייב להעביר לפיקוד העורף, בשביל הדברים האלו הוא הוקם. יש הוכחות בשטח איך פיקוד העורף טיפל במקומות כמו בני ברק".  

אתה בקשר עם גנץ?
"לא. האיש מבחינתי נמחק. אחרי איך שהוא התנהל והכניסה לממשלה המיותרת הזו. הסיכוי שלו להיות ראש ממשלת מונגוליה גדול יותר מלהיות ראש ממשלת ישראל".