מתחילים לחזור לשגרה: הקלות נרחבות נכנסו אתמול לתוקפן ברחבי אנגליה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ביקש מהתושבים להקפיד על ההנחיות כדי למנוע התפרצות חוזרת של מגיפת הקורונה, שפגעה קשות בבריטניה.

אתמול נפתחו הפאבים ברחבי אנגליה, לאחר הפסקה של יותר משלושה חודשים. המסעדות חידשו את פעילותן וכך גם המספרות, בתי הקולנוע, בתי המלון ופארקי השעשועים. כן בתי התפילה חידשו את הטקסים והחתונות. בעיר לסטר, שבה הוטל בשבוע שעבר סגר מקומי בשל עלייה במספר הנדבקים, אינן חלות התקנות החדשות. אנגליה היא המדינה שבה גבתה המגיפה את מספר הקורבנות הרב ביותר באירופה - יותר מ־44 אלף בני אדם.

לעומת המתרחש באנגליה, במקומות אחרים בעולם הנגיף מכה שנית. הרשויות בקטלוניה בספרד הטילו מגבלות על 200 אלף בני אדם באזור סגרייה, מערבית לברצלונה, לאחר שזוהו יותר מ־350 מקרים חדשים. 

קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Toby Melville)
קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Toby Melville)

זהו הסגר הראשון שמוטל מאז הסתיים מצב החירום ב־21 ביוני. במדינת ויקטוריה באוסטרליה הוטל סגר מוחלט על תשעה מבנים של שיכון ציבורי, שבהם מתגוררים כ־3,000 דיירים, מאחר שאתמול נרשמו שם 108 מקרים חדשים. 

בטוקיו, בירת יפן, התגלו אתמול 131 מקרים חדשים, היממה השלישית ברציפות, שבה יש יותר מ־100 נשאים מאומתים. הרשויות המקומיות המליצו להימנע מביקורים במקומות בילוי, אולם עדיין לא ננקטו צעדים חריפים יותר.

קורונה ביפן   (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
קורונה ביפן (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)