שי פלבר, סמנכ”ל הסוכנות היהודית ומנהל היחידה לעלייה וקליטה, לקח חלק בפאנל בנושא "ציונות בימי וירוס קורונה: כנגד כל הסיכויים, העלייה במגמת התגברות" בכנס ג’רוזלם פוסט בשבוע שעבר, וסיפר על הפעולות שנקטה הסוכנות היהודית כדי לסייע לקהילות יהודיות שונות בתפוצות במהלך התפשטות מגיפת הקורונה בעולם. 

בשיחה שערך עם סטיב לינדי, עורך ה”ג’רוזלם ריפורט”, הוא תיאר את הסיוע שניתן לבתי כנסת ולמוסדות חינוך שלא הצליחו לקיים את עצמם מבחינה כלכלית בזמן המשבר, והציג את קרן ההלוואות ללא ריבית למשך ארבע שנים שניתנו לארגונים שונים. לדבריו, הסוכנות הלוותה עד היום כ־9.5 מיליון דולר.

בנוסף למתן תמיכה כספית, פלבר אמר כי הסוכנות המשיכה לספק פעילויות וחיבורים חינוכיים לישראל באמצעות זום. בין היתר התקיימו באמצעות האפליקציה כנסים, שיעורי היסטוריה ואפילו קייטנות וירטואליות.

פלבר ציין עוד כי בסוכנות היהודית הולכות ומתגברות הבקשות לעלייה, בעיקר מצפון אמריקה, צרפת ומדינות ברית המועצות לשעבר. לדבריו, השינוי נובע מכמה סיבות: עליית האנטישמיות בגלל הקורונה, ההערכה ההולכת וגוברת למערכת הבריאות בישראל, תנאים כלכליים ירודים במדינות המקור והתפיסה כי ישראל טיפלה במשבר הקורונה טוב יותר ממדינות רבות אחרות. “אנשים מתחילים לחשוב שעבור העתיד שלהם ובשביל ילדיהם, ישראל היא אפשרות ריאלית”, סיכם פלבר.