שבו סביב הבר, נפתח את ספר האגדות ונכין קוקטייל בסגנון “once upon a time”. המשקה האגדי הראשון בסדרת האגדות שלנו שלנו נעשה בהשראת שלגיה. זוכרים? האגדה שמספרת על בת חורגת יפיפייה, עם אם חורגת מרשעת, קנאית והזויה, ששונאת אותה, ובודקת כל היום במראה מי הכי יפה בעיר. כשהמראה מספרת לה את האמת, ששלגיה יותר יפה ממנה, היא מחליטה להרעיל את המתחרה.

כך תמצאו חברים אמיתיים 
אחד המשפטים הזכורים באגדה, שנאמר לאחר שהנסיך מנשק את שלגיה ביער ובכך מציל אותה מהתרעלה, (סליחה על הספויילר) הוא: "לפעמים אנו מוצאים את החברים האמיתיים שלנו דווקא ברגעים בהם אנחנו הכי אבודים". זה נכון מאוד גם לגביי האלכוהול שאנו צורכים. כדי לא ללכת לאיבוד, חשוב להשתמש באלכוהול איכותי כמו "לג'נד אוף קרמלין", וודקה בעלת גוף מלא שעוברת תהליך זיקוק בן חמישה שלבים תוך שימוש במספר מסננים, ביניהם מסנני פחם קוקוס עם פלטינה, חול, שיש וכסף. עם זאת, הטעם הייחודי שלה לעתים קרובות נמשל לדבש ולחם קלוי עקב שיבולת שועל וחליטות דבש שנוספו על ידי המזקק הראשי. לג'נד אוף קרמלין נודעה כוודקה המועדפת של הדומה ברוסיה והוגשה כמתנה לשרים ופקידים נכבדים ורמי מעלה. לכן עיצוב הבקבוק שונה מבקבוקי הוודקה הסטנדרטיים ומעוצב כשיחזור של הקראף בו היא הוגשה במאה ה-15.

שלגיה, הסרט הראשון מ1937  (צילום: באדיבות יס)
שלגיה, הסרט הראשון מ1937 (צילום: באדיבות יס)


משוחחת עם מראה 
הסיפור בנוי סביב השאלות החוזרות שמפנה המלכה האובססיבית אל המראה המדברת שלה. המלכה שבה ושואלת את המראה אותה שאלה, ותגובותיה לתשובות הן המחוללות את ההתפתחויות העיקריות בסיפור. לצד הנושא הזה, שלגיה מתפתחת ומתבגרת. תחילה, היא שוהה במחיצת הגמדים, אך כאשר היא מבשילה מעולם הילדות שהם מייצגים, היא ננעלת בארון זכוכית, עד לרגע בו למעשה ניצלת ע"י בעלה לעתיד, הנסיך.
לג'נד אוף קרמלין, שלגיה, קוקטייל  (צילום: קרינה גנץ)
לג'נד אוף קרמלין, שלגיה, קוקטייל (צילום: קרינה גנץ)
legend of kremlin - Snow White
לקוקטייל הזה רציתי לייחס אופי נקי ולבן, ללא שמנת או קרם קוקוס, ולבנות את הכוס כמו בתיאור של שלגיה: שפתיים אדומות כמו וורד, שיער שחור כמו פחם ועור לבן כמו שלג. תיהנו.

מה צריך:
45 מל' וודקה לג'נד אוף קרמלין
20 מל' ליקר תאנים
15 מל' אוזו  
20 מל' סירופ למון גראס
20 מל' מיץ לימון
חלבון מביצה אחת

מה עושים:
מוזגים את כל המרכיבים לשייקר ללא קרח  ומשקשקים היטב.
מוסיפים קרח ומשקשקים שנית.
מסננים לכוס קוקטייל ומקשטים בתפוח ונענע.