סערת צחי הנגבי: איל אלטרץ, טכנאי סאונד, התראיין היום (ראשון) לבן כספית וינון מגל ב-103FM, סביב האמירה האומללה של השר ללא תיק כי "זה שלאנשים אין מה לאכול זו חארטה", ולאחר שהנגבי הגדיל לעשות והשיב לו ש"אתן את המספר שלך לאחמד טיבי", בתגובה לביקורת האזרח על אמירת השר.

מה זה בלי הכנסה? לא קיבלת מהמדינה שקל?
"קיבלתי מענק לפני כמה חודשים של, זה לא מענק כי אני גם איש סאונד וגם הייתה לי חברה בתחום הקופונים אבל קיבלתי גם בשביל החברה וגם בשבילי מענק של 6,000 שקל שהבנק עיקל אותו, כי עברתי את המסגרת בגלל נכנסו ההלוואות אז לא ראיתי את הכסף הזה. בפעימה השנייה משהו מצחיק שגם עברתי את המסגרת בבנק, וזהו, אני חי היום על החרטא שאמר השר המצחיק הזה, על נדבות".

אתה חי על נדבות?
"מה הפירוש על נדבות? אני חי אצל חברה שלי, אצל בת הזוג שלי, והיא אלמנה, מחזיקה לבד שלושה ילדים, ולפני הקורונה הייתי משתתף איתה בהוצאות של הבית, ואני עכשיו כבר חצי שנה נתמך על ידה ועל ידי הילדים שלי".

תקשיב רגע, אני רוצה להקריא את חילופי המסרונים שלך עם השר, אתה כותב לשר הנגבי אחרי החרטא, "שלום לך השר הנגבי שמי איל אלטרץ, איש סאונד שלא עובד כבר ארבעה חודשים. כל הערוצים ראיינו אותי שהגעתי לפת לחם. אני רוצה להגיד לך שאני מתבייש שאנשים כמוך מייצגים אותי בממשלה, ואתה ביזיון, אני מה שאני יכול כדי שבבחירות הבאות אתה וחבורת אוכלי החינם שלא עבדתם יום בחיים" אז הנגבי עונה לך "אני אתן את הנייד שלך לטיבי ביום שני בכנסת, מקווה שהחיבור ביניכם יעשה טוב לעם ישראל", אתה עונה לו: "בטוח שיותר ממך" אני חייב להוסיף שטיבי הוכיח הומור בריא וצייץ לך את הנייד שלו ו"בוא תתקשר נראה מה אפשר לעשות"
"אני חייב בשביל ההגינות, פשוט עשיתי צילום מסך של חלק מהשיחה שלי, אתה יודע לא ידעתי שזה יעשה כל כך רעש. בסוף השיחה אמרתי לו אני מתחייב לכם שבבחירות הבאות אבחר אפילו בטיבי ולא בכם".

טוב מה אתה מצפה עכשיו שיקרה?
"תקשיב, זה פשוט ביזיון שלא מספיק שלא מביאים לנו גם משהו לחיות איתנו, גם השר לא נקרא לו שר, הוא שר בלי תיק, שר חרטא אני קורא לו, אבל אנשים בכירים מה שנקרא בעבר בכנסת לא יודע איך תקרא להם, אם הם אומרים דבר כזה על העם, אז מה אני איג לך? אנחנו באמת מגלים את הפנים האמיתיות שלהם. אז אני מצטער  להגיד את זה, ראש הממשלה שלנו עשה ממשלת חירום קורונה, מה זאת אומרת? לטפל בבעיות של הקורונה מאז שממשלת הקורונה הייתה, שים לב אם אני טועה תקן אותי, הבחירות החשובות שהוא עשה זה דבר ראשון גנץ, כמה מאות מיליונים, כל השרי חרטא האלה להשתיק אותם, עשרות מיליונים. מה הוא עשה לעם? הוא עשה לנו משהו?".

שכחת את המיליון שהוא לקח לוועדת הכספים אבל אני רוצה לשאול אותך משהו אחר: אני בהתחלה התקוממתי אבל לאט לאט זה נראה לי יותר הגיוני, שתעשיות כמו התעשיה שלך שאין להם כמו למשל תיירות יוצאת, אולי הגיע הזמן להתחיל לחפש עבודה אחרת? עד כמה זה נשמע רע?
"בוא אני אסביר לך משהו רק עליי, ואני מדבר כרגע רק על עצמי. אני בן 50, עם שלוש פריצות דיסק בגב עקב השנים, אתה יודע מה זה טכנאי סאונד? אני מרים ומוריד רמקולים בתחילת היום, ובהופעה אני רק עושה סאונד. אבל כבר 35 שנה פורק, יש לי שלושה פריצות דיסק, אני מסתובב עם מדבקות מורפיום לגוף להרגעת הכאבים, שכולם יבדקו את התיק האישי שלי, אני רציתי בתחילת הקורונה הלכתי לראיונות עבודה לעבוד בשמירה בבניין. לצערי הרב אמרו לי בפירוש, אתה אובר קואוליפייד אני לא יודע מה".

אתה משלם מזונות?
"כן, יש לנו הסדר כלשהו, אבל אני כן משלם. הילדים הגדולים שלי כל חי בפני עצמו, הגדול בן 27, הוא גם בחל"ת אבל אתה יודע משתדל לא לבוא ולקחת מהם. אבל אנחנו כולנו לא יודע מה להגיד לך, בושה".

אתה מסתכל שנה שנתיים קדימה, מה אתה רואה? דיכאון?
"לא, אני רואה קרייסס, אני רואה אסונות כי כבר עכשיו אני רואה שמה שכן מתחילים להזמין הופעות אצל בעלי חברות ההגברה, כל העיריות, המועצות שקיבלו כספים, התרבות, פשוט מחירי קורונה. סתם דוגמה, בעל חברת הגברה לוקח סביב 8,000, עכשיו 4,000, זאת אומרת שאני צריך שליש מחיר, זה הולך להיות קרייסס. אני אתן לך דוגמה קטנה, חבר שלי היום התקשר אליי אומר לי תקשיב איל, עד היום שמעתי לך, אני לא אצא לגנוב אבל מהיום אני אתחיל לצאת לגנוב, אני אשב בכלא, אקבל משכורת".

מי אמר את זה?
"חבר טוב שלי, סאונדמן מאוד ידוע במדינה, סאונדמן של דודו אהרון, מאיה בוסקילה, אין ספור אמנים בארץ. היום אני מצטט אותו אמר לי איל, הוצאות לפועל מהגרושות שלו הוא מקבל, הלוואות מהבנק ושום דבר לא עוצר לנו את החובות, הוא אמר לי איל אני יוצא לגנוב בכוונה להיכנס לכלא, לקבל משכורת מהמדינה ולהביא אוכל לילדים שלי. זה נשמע הגיוני? אנשים פה על סף פוגרומים זה לא ייאמן, השר הנגבי הזה פשוט נתן לאנשים אור ירוק לצאת למחלמה, אמר אוקיי אני מאשר לכם לעשות את כל הדברים האלה כי אתם באמת חרטא, אני לא מאמין לכם. אז הם כבר איבדו תקווה, הוא פשוט לא יודע מה הוא עשה הבן אדם הזה".