הערב (ראשון) נשמעה אזעקת צבע אדום במסר ישובים במועצת שדות נגב. טרם ידוע האם מדובר באזעקת שווא או בשיגורים מרצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי האזעקה הופעלה בעקבות זיהוי של שני שיגורים מצפון הרצועה לשטח פתוח. לא היו יירוטים של מערכת כיפת ברזל, וטרם ברור האם מדובר ברקטה או פצמ"ר.

כעבור זמן קצר הופעלה שוב אזעקת צבע אדום, הפעם בכפר עזה, ניר עם ומפלסים. הפעם ביצעה מערכת כיפת ברזל יירוט אחד. "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית", נמסר מדובר צה"ל. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי בתגובה לירי, צה"ל תוקף ברצועת עזה.

כזכור, דובר צה"ל הודיע לפני כשבוע כי מטוסי קרב תקפו יעדים של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל. בהודעה נמסר: "דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה. במהלך התקיפה הותקפה סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. תקיפת יעדים אלו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

עוד נכתב בהודעה: "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל הערב. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

התקיפה התרחשה לאחר שבסביבות השעה 21:00 נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב ובאזור שדרות שבעוטף עזה. רקטה התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הרקטה השנייה נפלה בתוך הרצועה.