אחרי שהצפנו בשבוע שעבר את זעקת האחים והאחיות של בריאות כללית ועובדי בתי החולים, המוחים על ההחלטה לבצע קיזוז משכרם שלטענת משרד הבריאות שולם להם בטעות במסגרת תוספות קורונה, נחשפו היום (ראשון) האחים והאחיות לתלוש השכר שלהם שבו בוצע ניכוי חלק מהתוספת בסכום שנעים סביב 1,200 ועד 2,000 תלוי בשעות הנוספות שעבד כל אחד מהם.

יוצא איפוא שהתוספת בגין משמרות כפולות ושעות עבודה ארוכות הסתכמה לאחים ואחיות בסכום של כ – 800 ₪ עד 1,500 ₪ ומדובר באותם אלו הניצבים בחזית המאבק למניעת התפשטות הקורונה.

"זה הזוי ובזוי גם יחד. התחושה היא של ניצול על כל המשתמע מכך. נתנו את הנשמה משמרות כפולות 12 שעות בכל פעם, סיכנו את עצמינו חזרנו הביתה מפורקים, מילאנו מקום של אחים ואחיות שנדבקו בנגיף ונעדרו מהעבודה או של אלו שנשלחו לבידוד ובסוף קיבלנו מאות שקלים בודדים כתגמול שזה פשוט מתסכל "אומרת אחות בכירה בתסכול. 

קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה  (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

אחות אחרת מציגה את התלוש שלה וטוענת שהיא מרגישה מרומה. "ניכו לנו מהשכר כ – 50 אחוזים מהתוספת שנתנו לנו בחודש שעבר. איך אפשר לבצע ניכוי כזה בשכר למי שמתכנן את ההוצאות שלו מדי חודש. גם אם גילו טעות איך אפשר לבצע קיזוז לבדוק כל אחד באופן פרטני, לקבל הסכמה של העובדים ובסופו של יום לחלק את ההחזר למספר תשלומים. כאן פשוט שיחקו בתלוש שלנו על פי האמרה בעל המאה בעל הדעה. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים. עוד ישמעו אותנו ומאיתנו. התארגנות זה סוג של תהליך ושניישם אותו לא יוכלו להתנהג אלינו בצורה כזאת. חדרי המיון קורסים מעומס ומחולי קורונה ובנו נוהגים כבשק חבטות. בושה של מקבלי ההחלטות".