נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יעניק ציון לשבח אזרחי למשפחתו של מיכאל בן זיקרי ז"ל לציון התנהגות המהווה מופת לחברה הישראלית. בן זיקרי איבד את חייו כאשר הציל את חייהם של אישה ושלושה ילדים ביום שישי האחרון באגם שבשפך נחל שקמה, סמוך לאשקלון. 

הנשיא הזמין את משפחתו של בן זיקרי ואת משפחת אל כארם מהיישוב חורה, שאת ילדיה ודודתם הציל בן זיקרי כשנכנס אל תוך המים בעקבותיהם לאחר שנקלעו למצוקה. 

המפגש יתקיים בבית הנשיא בירושלים בתום ימי השבעה על בן זיקרי ובמסגרתו יכריז הנשיא בפעם הראשונה על אות המופת האזרחי שיוענק לאזרחים שבפועלם היוו מופת לחברה הישראלית כולה.

בן זיקרי בן ה-45, תושב אשדוד, טבע למוות ביום שישי באגם סמוך לחוף בזיקים, לאחר שחילץ אישה כבת 40 ואת שלושת ילדיה (נערה כבת 14, ילד כבן 10 וילדה כבת שבע). חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו להם טיפול רפואי, ופינו את הארבעה לבית החולים "ברזילי" באשקלון, כשהם בהכרה מלאה.

כוחות ההצלה, בהם צוות חילוץ מכבאות והצלה אשקלון ויחידת להבה הארצית, ניהלו סריקות רבות וממושכות במקום, זאת לאחר שהמחלץ לא יצא מהמים. בן זיקרי אותר כשהוא ללא רוח חיים, וצוות מד"א קבע את מותו במקום. 

חובש בכיר במד"א צפריר יוסף סיפר: "תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים במצב קל אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם. לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

פרמדיק מד"א איתן לסרי וחובש רפואת חירום במד"א בן טטרו סיפרו: "כשהגענו לחניון של חוף זיקים הוציאו אלנו באמצעות רכב שטח את הטובעים שחולצו מהאגם ע"י אזרחים כשהם בהכרה וסובלים מקושי קל בנשימה ותשישות. הכנסנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינו אותם במצב קל לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל מתן חמצן".