למרות הטענה שעלתה חדשות לבקרים לפיה נגיף הקורונה מתגלה בין יומיים ל-14 יום, בעלי האולמות לא מצליחים להבין כיצד קרה ששבוע בלבד אחרי שנפתחו האולמות, הוחלט להורות על סגירתם בשל היותם גורם לכאורה לעלייה בתחלואה. 

אורי פוטשניק, בעלי אולמי "קסנאדו" בפתח תקווה, מתרעם על התנהלות הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו ומתריע מפני מה שעלול להתרחש בעקבות ההחלטה לצמצם את מספר האורחים באירועים ובאם ההחלטה לסגור את האולמות תיוותר בעינה: "במקום אירועים יהיו הלוויות של בעלי האולמות. המדינה הפקירה אותנו ונכון לכתיבת שורות אלה המדינה והעומד בראשה לא דאגו להעביר אלינו אפילו פרוטה. יתרה מכך, היתלו בנו והכניסו אותנו עוד יותר עמוק לחובות כשגזרו עלינו אחרי שבוע של עבודה בלבד לסגור את האולמות, מה שמוביל לנזק של כחצי מיליון שקלים נוספים". 

"אתה נאבק ארבעה חודשים על זכות הקיום שלך ואחרי שאתה מקבל את האישור אתה חייב להשקיע 100 אלף שקלים כדי להכשיר את האולם לאירועים אחרי שהיה סגור תקופה ארוכה", אמר פוטשניק והוסיף: "אחר כך אתה מתעסק בהזמנות של האירועים וכשאתה מבצע הזמנת סחורה בסכום של 400 אלף שקלים מנחיתים עליך הנחייה לסגור שוב מהיום למחר בלי שום התחשבות לא בנו ולא בזוגות, בעובדים ובספקים, ובלי שום תוכנית כלכלית וחזון".

אורי פוטשניק, בעלי ''אולמי קסנאדו'' בפתח תקווה (צילום: פרטי)
אורי פוטשניק, בעלי ''אולמי קסנאדו'' בפתח תקווה (צילום: פרטי)

הם טוענים שזה קשור לעלייה בתחלואה?
"זו פשוט בדיחה עצובה. מתוך 5,500 החולים שנתגלו לאחרונה, 180 נדבקו בעת ששהו באירועים ומדובר בכשלושה אחוזים. אנחנו לא מזלזלים גם בנתונים הללו אבל עם כל הצער זה מתגמד לעומת 50 אחוזים מהנדבקים שנחשפים בסופרים ובמרכזי הקניות וכ-30 אחוזים בישיבות ומוסדות החינוך ושם לא נוגעים. האם הקורונה נולדה רק בענף האירועים?".