הם היו חבורה מגובשת במיוחד, עוד מהימים היפים בתיכון המקומי, באותו הלילה יצאו כולם בהרכב מלא לבילוי משותף. זה היה הערב שלהם בשבוע יחד, אחרי ארוחה דשנה ועמוסת חוויות הם עלו לרכב, הפעילו מוזיקה, צחקו ושרו, ואז קרה הנורא מכל - רכב שהגיח במהירות, לא עצר באדום ונכנס בהם במהירות שלא הותירה לדנה סיכוי לשרוד.
 
האם הצעירה נפגעה באורח אנוש בתאונת דרכים ונפטרה בבית החולים
דנה רק בת 25, אם צעירה לפעוטה בת שלושה חודשים ונשואה טרייה, נפצעה באורח אנוש, חבריה ספגו חבלות קשות ונפצעו קשה, החבורה שעד לפני רגע הייתה כל כך מאושרת, מצאה את עצמה מובלת באמבולנס טיפול נמרץ לבית החולים המקומי. שעות לאחר מכן, הודיעו הרופאים לבני משפחתה של דנה כי היא נפתרה בבית החולים. במותה דנה הותירה אחריה בעל וילדה קטנה.

בצר להם, פנו בני המשפחה לעורכי הדין אלעד דנוך ואריק ריביצקי, העוסקים בדיני נזיקין ותאונות דרכים, אשר הגישו תביעת עיזבון ותלויים לבית המשפט ודרשו פיצוי בעבור השנים האבודות, הפסדי השכר, קיצור תוחלת החיים ועוגמת הנפש הקשה.

המנוחה עבדה כפרילנסרית נוסף על עבודתה כשכירה
עורכי הדין אלעד דנוך ואריק ריביצקי הציגו אסמכתאות לכך שהמנוחה תכננה לפתוח בקריירה עצמאית, ומטבע הדברים להגדיל משמעותית את כושר ההשתכרות שלה. נוסף על כך, הם הדגישו את העובדה שמעבר לעבודה כשכירה במשך שעות היום, המנוחה עבדה בביתה בערבים כפרילנסרית, ומשכך החישוב שנערך לצורך קביעת הכנסתה הביא לתוצאה גבוהה מכפי שנראה בתחילה.

"באשר לשכרה", נכתב בכתב התביעה. "הרי שהמנוחה היתה צעירה ומוכשרת שתוכניותיה בחיים טרם התגבשו – עסקינן בבחורה חרוצה בעלת הכשרה, שהיתה בעלת כוונה ברורה לעסוק בתחום זה כעצמאית".

אחרי משא ומתן אינטנסיבי הצליחו עורכי הדין אלעד דנוך ואריק ריביצקי להשיג פיצויים בסכום לא מבוטל של 2.2 מיליון שקלים, אשר בחלקו נלקח בחשבון במסגרת קצבת שארים המשתלמת מדי חודש מהמוסד לביטוח לאומי, וחלקו כמובן יועבר לבעלה ולילדתה הקטנה שנותרה יתומה מאמה, כאשר תגיע לגיל בגרות.

עורכי הדין אלעד דנוך ואריק ריביצקי (צילום: זוהר שטרית,רועי מראוני)
עורכי הדין אלעד דנוך ואריק ריביצקי (צילום: זוהר שטרית,רועי מראוני)

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לתאונות דרכים LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.