בבית משפט השלום בתל אביב נפתח הבוקר (שלישי) הדיון במשפטם של שפי פז, מירב חג׳אג ודורון אברהמי, בעקבות פעולת המחאה שבוצעה במשרדי האיחוד האירופי ה-15 בספטמבר 2019, במהלכה רוססו כתובות גרפיטי על הבניין  ומשרדיו. פז לא התייצבה לדיון בעניינה, מה שהוביל את בית המשפט להוציא צו מעצר כנגד הפעילה החברתית.

פז, מהפעילים המרכזיים בעד גירוש המסתננים מדרום תל אביב, שלחה לעורך דינה, איתמר ברקאי, את ההודעה הבאה וביקשה שימסור את דבריה לשופט: כי ''בשם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו של 'האחר' המשטרה גוזלת ממני את זכות הצעקה והמחאה. בשם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו של 'האחר' בתי המשפט רומסים את כבודי וגוזלים את חירותי. אבל במקום שאין בו חוק וסדר אי אפשר לאכוף את החוק דווקא על מי שנלחם למענו. זכותי להפגין בכל דרך ובכל צורה שאני רוצה. זכותי לרסס מה שאני רוצה ואיפה שאני רוצה. החוק הישראלי לא חל עלי. החוק חל על תא״לים במיל' כי הם 'מלח הארץ'. החוק לא חל עלי כי אני נתינה של מושבה אפריקאית בארץ ישראל, ומדינת ישראל עם כל שוטריה וחוקיה ובתי המשפט שלה לא מגינה עלי".

בטרם נכנס לדיון אמר אברהמי כי "טוב שהמשפט הזה מתקיים וטוב שהציבור יידע עד כמה האיחוד האירופי מתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות לחץ פוליטי ובעיקר באמצעות המיליונים שמדינות האיחוד מזרימות לארגונים שחותרים תחת ריבונותה של המדינה ותחת ביטחונם של האזרחים".

עוד אמר, כי "לא אנחנו עומדים פה למשפט, אלא האיחוד האירופי. אנחנו נחשוף את פשעיו, בין היתר את ההתערבות הגסה במדיניות ההגירה של ישראל ואת התמיכה הישירה והבוטה בארגונים שפועלים לטיפוח המסתננים, לחיסול מדינת הלאום של העם היהודי ולסירוס חוק השבות''.

דורון אברהמי ועו''ד איתמר ברקאי בכניסה לבית המשפט (צילום: החזית לשחרור דרום תל אביב)
דורון אברהמי ועו''ד איתמר ברקאי בכניסה לבית המשפט (צילום: החזית לשחרור דרום תל אביב)

"הכרעת הדין לא מעניינת אותנו. אנחנו מוכנים לשלם את המחיר", אמר אברהמי והוסיף: "אנחנו פשוט עומדים בחזית אבל בעיית ההסתננות וההגירה הבלתי חוקית היא בעיה לאומית. הגיע הזמן שהממשלה תתעורר. הגיע זמן גירוש".

כזכור, בספטמבר האחרון ריססו הנאשמים כתובות נאצה על קירות משרדי האיחוד האירופי ברמת גן. העבירות בהן נאשמים השלושה הן קשירת קשר לעשות עוון, היזק לרכוש במזיד והשחתת פני מקרקעין.

פז, יחד עם האם השכולה חג'אג', שאיבדה את בתה החיילת בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2016, הסגירו את עצמן מעט לאחר ביצוע המעשה, לאחר שפורסם סרטון בו הן משחיתות את מטה האיחוד האירופי ברמת גן. בסרטון נראית פז כותבת על פתח המטה "אירופה צאי החוצה", ו"כסף גרמני מממן רצח יהודים".