בעיצומו של התפרצות הגל השני של נגיף הקורונה בישראל, הודיעה הבוקר (שלישי) ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, על התפטרותה, זאת לאחר שבחודש שעבר הודיע מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, על פרישתו. לאור המשבר החמור, הודיע אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין כי בכוונתו למנות מנהל מיוחד שיהיה אמון על המאבק במגפה.

ואולם, יש כאלה הסבורים שיש להטיל את האחריות על גופים ובעלי תפקיד אחרים. אחד מהם, למשל, הוא יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהציע את עצמו לפני כשבועיים, בראיון ב-103FM, לתפקיד פרויקטור אחראי על המאבק בנגיף. 

מנגד, לאחרונה עלו גם דיונים בנושא העברת סמכויות הטיפול בקורונה לידי משרד הביטחון, בראשות בני גנץ, שאמר בראיון בכאן ב' כי "צריך להשתמש בצה"ל ופיקוד העורף כדי לתת שירות טוב יותר".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סבור כי יש להעביר את הטיפול באירוע לפיקוד העורף. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "הטיפול והמידע בהתפשטות המחלה חייבים לעבור לפיקוד העורף. זה הגוף היחיד שצריך לתאם, לרכז ולתכלל את המאבק הלאומי במגפה. אני קורא לבני גנץ לקחת את המושכות לידיים, להוכיח מנהיגות ולעמוד על כך שכל הסמכויות בטיפול בקורונה יעברו לפיקוד העורף ויפה שעה אחת קודם".