"סדצקי לקחה אחריות": התפטרותה של פרופ' סיגל סדצקי, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, עוררה הדים רבים היום (שלישי). בין היתר, הביקורת על התנהלות הדברים עד רגע התפטרותה של הפקידה הבכירה, הגיעה גם מצד התקשורת, כשהפרשנית הכלכלית של חדשות 12, קרן מרציאנו, דיברה בנושא בגלי צה"ל. "לזכותה ייאמר שהיא לוקחת אחריות, מה שלא עשו הפוליטיקאים", אמרה מרציאנו בשבחה של סדצקי.

"אפשר להתווכח מה עשתה טוב ומה לא", המשיכה מרציאנו, "אבל מעל פקידת ציבור יש שר, ומעליו ראש ממשלה", אמרה. "סדצקי כתבה דברים מאוד קשים במכתב ההתפטרות שלה, כמו - שהממשלה איבדה את המצפן, את היכולת לטפל במשבר הזה, הממשלה החליטה לסגור את ענפי התרבות והפנאי. יכול להיות שאם הממשלה הייתה מקבלת את ההמלצות של משרד הבריאות לפני שבועיים, יכול להיות שלא היינו צריכים לשלוח נתח גדול מהמשק הביתה", ציטטה מרציאנו חלקים ממכתב ההתפטרות של סדצקי.

ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי (צילום: צילום מסך)
ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי (צילום: צילום מסך)

מרציאנו הוסיפה: "השרים לא רצו לסגור את השאלטר בזמן, והנה הגענו למצב של כ-1,000 נדבקים מדי יום. מה נשאר לנו, להצדיק עכשיו את ההגבלות שעדיף לסגור חלק קטן מהמשק כדי לא להגיע לסגר מלא?".

"אני מציעה לא לבנות על ה-48 שעות כפי שהבטיחו", אמרה עוד. "התוכנית היא פריסת רשת ביטחון. הממשלה מתחייבת לתת דמי אבטלה לחצי שנה קדימה, ואומרת לציבור - 'אם תאבדו את המשרה שלכם, הכסף מובטח לכם חצי שנה קדימה. יחד עם זאת, וזה האבל הגדול, אנחנו נצטרך לרדת לפרטים הקטנים וזה - מי יעמוד בקריטריונים. התוכנית היא רשת ביטחון, זה עצירת הדימום, היא נועדה כדי שיהיה לאנשים מה לאכול, אבל צריך לעשות דברים מהותיים יותר, איך מחזירים את המשק לצמיחה תחת מגיפה, זאת עזרה ראשונה בלבד".