נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, שבלט בקרב מנהיגי העולם בספקנות שלו לגבי הבהלה מנגיף הקורונה כשהאיץ באזרחי מדינתו לחזור לעבוד, נמצא היום (שלישי) חיובי לנגיף, לאחר שעבר בדיקה נוספת בעקבות תסמינים שפיתח, שכללו חום.

בכך מצטרף בולסונארו למעל מיליון וחצי ברזילאים שנדבקו בנגיף, במדינה שהתפרצות הקורונה בה היא השנייה הגרועה ביותר בעולם, אחרי ארה"ב. מניין קורבנות הנגיף בברזיל עלה ל-65,000, ועל פי מדענים ואנשי בריאות במדינה מדובר באסון שנגרם בגלל מדיניותו הבעייתית של בולסונארו.

בולסונארו, בן ה-65, תיאר עד עכשיו את נגיף הקורונה כ"קירור קליל", כאשר הוא נצפה שוב ושוב בתוך קהל רב של המוני תומכים, איים לארח אירוע ברביקיו גדול על אף ההלצות הסותרות של רשויות הבריאות במדינה, ובשבוע שעבר אף השתתף במסיבת יום העצמאות של ארצות הברית בשגרירות המדינה בברזיל, ותועד כשהוא לא חובש מסיכה. בית משפט בברזיל הורה לו בחודש שעבר לחבוש מסיכה בכל אירוע ציבורי שהוא לוקח בו חלק.

כזכור, במהלך מרץ עבר בולסונארו בדיקה רפואית ראשונית לגילוי נגיף הקורונה מחשש שנדבק. בנוסף, הוא עורר סערה נוספת בברזיל במהלך מאי כשתקף את מושלי מדינות המחוז סאו פאולו וריו דה ז'ניירו, שהחליטו שלא להישמע לקריאתו להשאיר את המשק פתוח והכריזו על סגר בתחום השיפוט שלהם, ונשמע מקלל את שניהם כשהוא קורא להם "חתיכות חרא וערימות זבל".