"נחזיר את המשק לצמיחה": שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס היום (שלישי) למתווה התכנית הכלכלית שהוא מתעתד להציג לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך היום. בפוסט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, נאמר כי "הקשיים בפני האזרחים כתוצאה מההחלטות האחרונות שהתקבלו לסגירה והגבלת עסקים, מנחים את פעולתי". 

עוד הוסיף כי "אנו מגבשים כעת תכנית סיוע מקיפה לשכירים, עצמאים ובעלי עסקים, שמבוססת על ערבות הדדית ומתן מענה של תשלום דמי אבטלה משופרים לשנה הקרובה, וכן מלגת מחייה חודשית לעצמאים שיפגעו בצורה משמעותית". 

"בתוכנית ישולבו מרכיבים שמטרתם לסייע לעבור את משבר הקורונה ולהחזיר את המשק לתנופה וצמיחה. בביצוע התוכנית יוטמעו הלקחים מהתוכניות הקודמות עליהן הוחלט טרם תקופתי, כדי לוודא יישום מהיר של ההחלטות", כתב לסיום. 

הקשיים בפניהם ניצבים אזרחי ישראל, כתוצאה מההחלטות האחרונות שהתקבלו, בהתאם להמלצות משרד הבריאות, לסגירה והגבלת עסקים,...

Posted by ‎ישראל כ״ץ - Israel Katz‎ on Tuesday, July 7, 2020

כ"ץ נפגש עם שרת העלייה והקליטה: "נערכים לרבע מיליון עולים בחמש השנים הבאות"
בתוך כך, שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, נפגשה עם כ"ץ לקראת התחזית הצופה עלייה של רבע מיליון עולים חדשים בחמש השנים הקרובות. השרה הציגה את פרטי המתווה ואת צעדי ההכנה של המשרד לקראת גלי העלייה הללו, לצד הערכות על התקציבים הנדרשים לקליטה מיטבית. 

בהמשך לפגישה אמר כ"ץ כי הוא "רואה חשיבות רבה בפעילות של משרד העלייה והקליטה ומודע לרצון העז של יהדות התפוצות לעלות לישראל, יחד עם משרד הקליטה נדון בנושא ונמשיך את הפעילות ביתר שאת". 

תמנו שטה הוסיפה ואמרה כי "הצפי לעליית יהודי התפוצות בשנים הקרובות בהתאם לתחזיות הוא משמעותי ודרמטי. יהודי התפוצות מבקשים לעלות ולהשתלב בחברה הישראלית, ועלינו כממשלה להיערך לקליטתם המיטבית. אני מברכת על הרצון הגובר לעלייה. התוכנית תוגש בקרוב לממשלה והיא מהווה חזון וראיה מקיפה והוליסטית לצרכים השונים של העולים וכן את יעדי הממשלה לעלייה וקליטה. אני רואה בשר האוצר שותף בכיר המחויב לעלייה וקליטה של עולים חדשים, ואין לי ספק כי זה יבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה הקרוב".     

ישראל כ''ץ, פנינה תמנו שטה (צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)
ישראל כ''ץ, פנינה תמנו שטה (צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)