שיא חדש של נדבקים בגל התחלואה השני: על פי נתוני מרכז המידע של אגף המודיעין שפורסמו הבוקר (רביעי), אתמול, מחצות עד חצות נדבקו 1319 איש. מספר החולים הפעילים עומד כרגע על 13,841, מהם 83 במצב קשה. מספר המונשמים - 34. מספר המתים עלה ב-1 לעומת נתוני משרד הבריאות מאמש ועומד כעת על 343 קורבנות.

שיא נרשם אתמול גם במספר הבדיקות שנערכו - 25,270, מה שמסביר אולי את העלייה במספר הנדבקים. מספר המחלימים הוא 18,376. הנתון הכי מדאיג אולי, הוא זה של מספר ימי ההכפלה. מנתוני אמ"ן עולה כי מספר החולים יכפיל את עצמו כל תשעה ימים. זאת לעומת נתון של 14 ימים יום קודם לכן.

מהנתונים עולה כי ירושלים מובילה בכמות הנדבקים בשלושת הימים האחרונים עם 442 נדבקים חדשים, אחריה בני ברק עם 212, תל אביב שלישית עם 163 נדבקים, אשדוד עם 112, ביתר עילית ופתח תקווה עם 83 בכל אחת מהן, בית שמש במקום השביעי עם 72, רעננה עם 58 בדיקות, ראשון לציון עם 55 ובת ים במקום העשירי עם 48 נדבקים.

אוטובוס בימי קורונה (צילום: אבשלום ששוני)
אוטובוס בימי קורונה (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך העיר ביתר עילית נכנסה לסגר למשך שבוע החל מהיום ב-13:00. ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין התייחס מוקדם יותר להחלטת ועדת השרים על הטלת הסגר על עירו, ואמר כי "הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה, כאשר רוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה". לדבריו, "תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת". בעיר 268 חולי קורונה פעילים, מתוכם 169 אובחנו בשבוע האחרון.

מוקדם יותר סיכמה שרת התחבורה עם משרד הבריאות כי אוטובוסים יורשו לנסוע ב-50% תפוסה בלבד, הם יפעלו עד כניסת השבת בימי שישי ויחזרו לפעילות במוצאי שבת. כמו כן, קווי הלילה יבוטלו. על פי הסיכום, באוטובוסים יפעלו המזגנים והחלונות יהיו פתוחים היכן שניתן. בנוסף, תתקיים אכיפה על שמירת ההוראות על ידי הנוסעים ותהיה הקפדה על עטיית מסכות וריחוק בין הנוסעים.