התפתחות דרמטית: פרקליטיה של מלכה לייפר, מנהלת בית הספר לשעבר במלבורן, אוסטרליה, המואשמת ב־74 סעיפים של תקיפה מינית בתלמידותיה, הגישו ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, לפיה נקבע כי לייפר "מתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה והיא כשירה לעמוד לדין''.

בהודעת הערעור, אותה הגישו עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, מציינים הפרקליטים את ההחלטה של בית המשפט להפסיק את כל ההליכים נגד לייפר ב-2016 אשר התבססה על יסוד מספר רב של מסמכים רפואיים לצד חוות דעת מפורטות, הן מטעם בתי החולים הציבוריים, הן מטעם פסיכיאטרים פרטיים והן מטעם הפסיכיאטר המחוזי בירושלים, אשר קבעו לאחר בדיקות רבות וממושכות, כי לייפר סובלת ממחלת נפש סכיזואפקטיבית וגם מסוג דיכאון פסיכוטי ואינה כשירה לעמוד לדין".

עורכי הדין מציגים בערעור את העובדה כי למרות חוות דעת פאנל המומחים כי לייפר כביכול מתחזה לחולת נפש - היא מקבלת טיפול תרופתי אנטי פסיכוטי במינון משמעותי העלולות לפגוע בבריאות עד כדי סיכון חיים ומאובחנת, למעלה משנתיים, כחולת נפש על ידי פסיכיאטריים מומחים בשב"ס. 

במקביל, הגישו פרקליטיה של לייפר בקשה לעיכוב ביצוע החלטת בית המשפט על חידוש הליך הסגרתה עד למתן ההחלטה על הערעור שהגישו על כשירותה הנפשית של לייפר.

בנוסף הוגשה בקשה להוספת ראיה חדשה בערעור. מדובר במסמך של קצין רפואה ראשי בשב״ס לבא כוחה האזרחי של משפחת לייפר וממנו עולה כי הוא דוחה לחלוטין את החלטת בית המשפט אשר מאמצת את מסקנת הפאנל, לפיה הגב לייפר מתחזה לחולת נפש, וקובע כי הפסיכיאטרים מטעם שב״ס עומדים מאחורי האבחנה כי מדובר בחולת נפש.

בעקבות בקשת הערעור של מלכה לייפר נגד הקביעה כי היא כשירה לעמוד לדין, מארגון "מגן לקהילות" המלווה את הנפגעות נמסר בתגובה: "לא באמת הופתענו שעבריינית המין מלכה לייפר הגישה ערעור על ההחלטה. אנחנו מקווים כי בית משפט העליון ידחה את הבקשה על הסף ויאפשר את העמדתה לדין. אנו מחזקים את הנפגעות ומקווים שהסגרתה של לייפר לאוסטרליה והעמדתה לדין, תיתן להם ולו מעט נחמה".